کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که یکی از کمیاب‌ترین لاک‌پشت‌های جهان در معرض خطر انقراض قرار دارد.
کد خبر: ۳۰۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 28 September 2016
کارشناسان محیط زیست برآورد کرده‌اند کمتر از ۱۰۰ لاک‌پشت ماداگاسکار در حیات وحش باقی مانده و تداوم شکار غیرمجاز این گونه با هدف تجارت غیرقانونی موجب می‌شود این لاک‌پشت‌های بسیار کمیاب طی دو تا سه سال آینده منقرض شوند.

"آندرو تری" از کارشناسان صندوق حفاظت از حیات وحش Durrell در این رابطه گفت: از دست رفتن لاک‌پشت‌های ماداگاسکار یک تراژدی است. این گونه جانوری حق حیات دارند و نباید در مسیر انقراض قرار گیرند.

طبق فهرست جدید گونه‌های در معرض خطر انقراض اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)، لاک‌پشت‌های ماداگاسکار تنها در پارک ملی "Baly Bay" در شمال غرب ماداگاسکار وجود دارند. این پارک به طور خاص برای حفاظت از این گونه در زیستگاه طبیعی‌اش احداث شده است.

هرچند وجود لاک بر آمده سیاه و طلایی این جانور موجب شده در بازارهای بین‌المللی طرفداران ویژه خود را داشته باشد و در نتیجه قاچاق لاک پشت ماداگاسکار شدت پیدا کرده و آن را در مسیر انقراض قرار داده است.

کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند: در حقیقت شکار لاک‌پشت‌های ماداگاسکار طی سال گذشته به اوج خود رسیده و در اوایل سال ۲۰۱۶ این لاک‌پشت‌ها به طور کامل در چندین منطقه پارک ملی Baly Bay ناپدید شده‌اند.

به گزارش مونگابی، "آندرو تری" همچنین گفت: ناپدید شدن سریع لاک‌پشت‌های مادگاسکار تا حدودی در نتیجه این است که کنترل کردن پارک ملی سخت است و به همین دلیل تلاش شده تا کنترل و گشت‌زنی در این پارک با دقت بیشتری انجام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار