معاون جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این‌که توسعه حرمین از برنامه‌های بلندمدت ستاد است، گفت: پروژه احداث صحن حضرت زهرا (س) ۲۱۸ هزار متر مربع است.
کد خبر: ۳۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 28 September 2016
«یوسف افضلی» صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طرح‌های عمرانی ستاد در سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اجرا می‌شود، اظهار کرد: از عمر ستاد بیش از یک دهه می‌گذرد. این در حالی است که یکی از طرح‌های کوتاه‌مدت ستاد، نظافت حرمین بود که شش ماه طول کشید. همچنین تا به امروز ۱۵۰ تا ۲۰۰ طرح نیز با عنوان پروژه‌های میان‌مدت و در قالب گچ‌کاری، به بازسازی عتبات منتج شد.

این مسئول، توسعه حرمین را از اهداف بلندمدت ستاد عنوان کرد و ادامه داد: گل سرسبد این پروژه‌ها احداث صحن حضرت زهرا (س) است که هزار متر مربع آن زیارتی است و مابقی به بخش‌های کتابخانه، بهداشتی و درمانی تقسیم خواهد شد؛ در واقع مشارکت‌های نقدی برای طرح‌های اهداف مقدسه در کشور عراق را مردم ولایت‌مدار ایران نذر می‌کنند و عمده مشارکت‌های مردمی نیز توسط افراد کم‌درآمد و متوسط جمع‌آوری می‌شود.

وی مجموع تعهدات کشور در طول سال گذشته برای بازسازی عتبات را ۱۲۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه از این میزان در حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان محقق شد. تعهد امسال نیز برای بازسازی عتبات عالیات، ۱۱۲ میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال محقق شود. در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای ارسال به موکب‌های مستقر در عتبات عالیات در اربعین نیز مردم می‌توانند مشارکت‌های خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت اسکان، تغذیه و جمع‌آوری نذورات را بر عهده دارد ارسال کنند.

افضلی با بیان این‌که شماره حساب ۱۰۴۰ جهت جمع‌آوری نذورات مردمی برای برگزاری مراسم اربعین تعیین شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه عراقی‌ها برای ورود زائران ایرانی همکاری مطلوبی دارند و در طول سال‌های اخیر، با توجه به اجرای پروژه‌های مختلف از سوی ایرانی‌ها در عراق، مردم این کشور میزبان خوبی برای ایرانی‌ها به شمار می‌روند.

معاون جذب و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: مردم ولایی ایران برای اعطای اقلام و کالا به ستاد عتبات عالیات می‌توانند به ستاد مستقر در استان‌ها مراجعه کرده و نیات خود را اجرا کنند؛ در واقع ستاد عتبات مسئولیت تغذیه، اسکان و جمع‌آوری نذورات را در اربعین بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار