مصباحی مقدم:
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد که جبهه پایداری را مستقل از محمود احمدی نژاد می‌داند.
کد خبر: ۳۰۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 28 September 2016
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم امروز در نشست خبری خود گفت: ما جبهه پایداری را یکی از احزاب اصولگرا و مستقل از آقای احمدی نژاد می‌دانیم. اخیرا اما گفتگوی رسمی با آنها درباره انتخابات نداشتیم. در عین حال برنامه داریم که از ظرفیت همه گروه ها و از جمله جبهه پایداری استفاده کنیم.
 

وی در ادامه با اشاره به جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد:‌در این جلسه از کمیته انتخابات و اعضای شورای مرکزی گزارشی ارائه شد که این کمیته با احزاب و فعالان اصولگرا جلساتی برگزار کرده و تصمیماتی گرفته شده است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله این تصمیمات این است که جامعه‌ی روحانیت شورایی با محوریت اصولگرایان تشکیل دهدکه این طیف در انتخابات شوراها نیز ورود پیدا کرده و فعال باشند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد:‌برای این موضوع از همه گروهای اصولگرا و شخصیت ‌های اثرگذار اصولگرایی از جمله تعدادی از خانم‌ها نیز دعوت خواهد شد.در عین حال بنای ما این است که در انتخابات شوراها بخصوص در شورای شهر تهران، ورود کنیم ودر سایر شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز کمک خواهیم کرد اما به طور مستقیم ورود پیدا نمی‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ با استفاده از رایزنی‌هایی که در در احزاب و گروه ها خواهیم داشت سعی می‌کنیم اتفاق نظری در همه احزاب و گروه‌ها داشته باشیم و به نتیجه برسیم. البته به همان شکل شورای ائتلاف اصولگرایان نخواهد بود و سناریوی دیگری خواهیم داشت.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین با اشاره به عملکرد دولت در خصوص برخورد با فیش‌هیا نجومی اظهارکرد:‌ما نیز گزارشی درباره‌ی فیش‌های نجومی داشته و اقدامات نهادهای مختلف  در این زمینه را مورد توجه قرار دادیم. تاکید ما بر سرعت عمل و سرعت اقدام در این زمینه است و باید به گونه‌ای باشد که احساس تبعیض میان کارکنان دولت از بین برود. و مهارت و تحصیلات و سوابق و ملاک‌های این چنینی در خصوص دریافت حقوق مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تفاوت سقف و کف حقوق باید طبق قانون بوده و سقف حقوق‌ها 7 برابر کف آن باشد. اینگونه عدالت ایجاد می‌شود و مردم رضایت خاطر خواهند داشت اما به نظر ما اقدام دولت دراین زمینه رضایت بخش نبوده است.

این نماینده پیشین مجلس همچنین با اشاره به  FATF گفت: دو قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در مجلس گذشته در این باره به تصویب رسیده بوده که در هر دو مصالح مالی کشور به خوبی در نظر گرفته شده بود، بنابراین همکاری با FATF باید در چارچوب همین قوانین باشد.

مصباحی مقدم در ادامه تاکید کرد:‌اخبار نادرستی از بنده و دوستان من مطرح شده و بازتاب پیدا کرده مبنی بر این که تیمی برای دفاع از کاندیداتوری آقای روحانی تشکیل شده است ، چنین چیزی نیست و صحبت از اجماع برای حمایت از آقای روحانی صحت ندارد؛ چرا که ما هنوز درباره‌ی کاندیداتوری فرد مورد حمایتمان به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حضور محمود احمدی‌نژاد  در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و و همکاری اصولگرایان با او و کاندیداتوری ضرغامی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  در رابطه با ورود آقای احمدی‌نژاد به انتخابات شوراها بحثی نداشته‌ایم در عین حال  هنوز نسبت  به مصادیق کاندیداهای ریاست جمهوری ورود نکرده‌ایم . درباره‌ی کاندیداهای شوراها نیز از این جهت امکان نظر ندارم  که تاکنون فقط پیشنهاداتی داده شده که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

سخنگوی جامع روحانیت مبارز در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص شاخص‌های اصولگرایان در ادامه راه خود و حضور در انتخابات گفت: اسلام رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) قانون اساسی و اصل ولایت قطه اصول غیر قابل تخفیف ما هستند. که در سند اصولگرایان مورد تصویب قرار گرفته است. البته اگر پیشنهادی برای اصلاح این شاخص‌ها باشد انجام می‌شود اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و همه پیشنهادات در چارچوب شاخص‌هایی بوده که قبلا اعلام و در سند گنجانده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اتحاد و همدلی  میان اصولگرایان گفت: اختلافات در میان اصولگرایان جزئی و سلیقه‌ای است در عین حال مشترکات فراوان است و اختلافات تنها  روی تطبیق شاخص‌ها بر مصادیق است.

مصباحی مقدم در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری اعلام کرد که هنوز جلسه‌ای با نمایندگان اصولگرای مجلس نداشتند و زمان چنین جلسه‌ای نیز مشخص نیست.

مصباحی  مقدم همچنین در خصوص نداشتن مجوز جامعه روحانیت مبارز از وزارت کشور گفت: بنای ما این است که به شکل حزب کار نکنیم جامعه روحانیت مبارز مجموعه‌ای است که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بنیان گذاری شده و در راهپیمایی‌های زمان انقلاب نقش آفرین بوده است تاکنون نیز همواره طبق فرماندهی آقای مهدوی کنی کارکرد ما حزبی نیست ماکار سیاسی می‌کنیم اما نه به عنوان یک حزب . چون به هر حال هر مومن و مسلمانی فعالیت سیاسی دارد اما خودمان وارد کار انتخاباتی نمی‌شویم و بنای ما این است که به جمع بندی اصولگرایان کمک کنیم.

وی همچنین تاکید کرد:‌ تمام تلاش ما در عین حال این است که در این انتخابات با جامعه مدرسین حوزه‌ی قم همکاری داشته باشیم اما غیر از این در دستور کار چیزی نداریم. 

مصباحی مقدم همچنین با اشاره به جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد:‌در این جلسه گزارشی از سفر رئیس جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیویورک ارائه شد همچنین بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج از فقه خود و همچنین درباره دیدار آقای احمدی نژاد با مقام معظم رهبری و نامه او به رهبری مباحثی مطرح شد که برداشت ما از این نامه مثبت است.

وی یاد آور شد: جامعه روحانیت نسبت به ورود زود هنگام آقای احمدی‌نژاد به انتخابات و سفرهای او موضع گیری کرده و بنا نیست من نسبت به همه رفتارهای اصولگرایان اظهار نظر کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد:‌ یکی از نکات ضروری تقویت بنیه‌ی دفاعی کشور است و این همان سیاستی است که مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی در دستور کار دارد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دست خالی و بدون حمایت بیگانگان چه از طرف شرق و چه از طرف غرب مورد هجمه قرار گرفتند و دفاع جانانه‌ای داشتند و با دفاع ملت و شهادت جوانان یک وجب از خاک ما به دست دشمنان نیفتاد اما در آن دوران با وجود کمبود امکانات ، جوانان ایثارگر توانستند قدرت نظایم‌مان را تقویت کرده و بعد از جنگ نیز با تدابیر مقام معظم رهبری بنیه ی دفاعی کشور را روز بهروز تقویت کنند به طوری که قدرت بازدارندگی در مقابل اندیشه‌ی تهاجم دشمنان افزایش پیدا کرده است.

مصباحی مقدم تاکید کرد:‌راهبرد ارهاب به معنای ترس در دل دشمن، به نقطه‌ای رسیده که بازدارندگی ما افزایش پیدا کرده است. اما برخی احادیث که در خصوص قدرت دفاعی و تقویت آن و ارجح دانستن توصیه علمی و اقتصادی مطرح می‌شود هرگز با دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری سازگاری ندارد و شرایط تولیدات نظامی و تسلیحاتی ما به گونه‌ای است که هزینه‌ها برای ما اندک است و آنچه ما برای بنیه‌ی دفاعی هزینه می‌کنیم در مقابل بنیه دفاعی کشورهای اطراف بسیار ناچیز است.

 مصباحی مقدم در پایان اظهار کرد:‌ اخیرا مبحثی مطرح شده که عنوان جامعه روحانیت مبارز تغییر پیدا کرده است اما این عنوان از اوایل انقلاب اسلامی همین بوده و تاکنون تغییری نکرده و به قدرت خود باقی است. در جلسه شب گذشته نیز دبیر کل جامعه روحانیت به کسی که این موضوع را مطرح کرده بود، تذکر داده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار