تابناک تهران- در جلسه امروز مجلس هم باز حاشیه ها بر متن غلبه داشت. از ارایه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش و کاهش امضاها پس از تحویل به هیات رییسه تا شائبه سیاسی بودن توزیع کارت های ورزش 500 هزار تومانی شهرداری تهران در بین نمایندگان.
کد خبر: ۳۰۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 28 September 2016
صبح امروز  علی لاریجانی، رییس مجلس در پاسخ به تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات مبنی بر اینکه چرا از یک ماه و نیم قبل که موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شد و هیات رییسه نسبت به اعلام وصول این طرح اقدام نمی کند گفت: متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیم ساعت قبل تقدیم هیات رییسه مجلس شد و اگر امضاهای آن به حد نصاب قانونی رسیده باشد و نماینده ای انصراف ندهد، اعلام وصول می شود.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در حالی دوباره به جریان افتاده است که جلسه عصر سه شنبه - دوم شهریورماه 95 - کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور امضا کنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش و برخی نمایندگان برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به سؤال های طراحان استیضاح و برخی نمایندگان پاسخ داد که بنابه اظهارات طراحان استیضاح توضیحات وی قانع کننده نبود.

براساس آیین نامه داخلی مجلس ، پس از طرح و اعلام وصول استیضاح در جلسه علنی فقط در صورتی استیضاح از دستور کار مجلس خارج می شود که تعداد متقاضیان استیضاح به کمتر از 10 نفر کاهش یابد.

علی لاریجانی هم وعده اعلام وصول طرح استیضاح به عدم کاهش امضا داده بود که ساعاتی از این سخنان نگذشته بود که عضو هیات رییسه مجلس از کاهش امضاهای طرح استیضاح خبر داد.

محمد علی وکیلی در توئیتی در حساب کاربری خود در تویئتر نوشت: تعدادی از نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح امضاهای خود را پس گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس سپس در گفت و گو با ایرنا از درخواست جمعی از استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش برای تعویق اعلام وصول طرح استیضاح تا یکشنبه آینده خبر داد.

کارت های جنجالی

در پایان جلسه علنی مجلس دومین موضوعی که حاشیه ساز شد اعتراض نماینده تهران به اختصاص کارت ورزش500 هزار تومانی شهرداری تهران با عنوان تسهیلات تربیت بدنی به نمایندگان مجلس بود.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه علنی روز چهارشنبه خانه ملت نسبت به اختصاص این کارت ها به نمایندگان اعتراض کرد و در تذکری اظهارداشت: اتفاق ناگواری امروز در مجلس افتاد که موجب تعجب نمایندگان شد.

وی تصریح کرد: در کریدور مجلس لیستی با عنوان تسهیلات تربیت بدنی آورده و به نمایندگان پیشنهاد کردند که این کارت 500 هزار تومانی را دریافت کنند.

این نماینده مجلس با بیان این که پیشنهاد دریافت این کارت محدود به یکی - دو نفر نماینده نبود ، یادآور شد: من رفتم این لیست رسمی را دیدم تا مطئمن شوم چنین موضوعی صحت دارد یا خیر؟ دیدم همه نمایندگان از دریافت آن استنکاف کردند و با هوشیاری نمایندگان این حرکت غلط به نوعی با شکست مواجه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اصل 85 قانون اساسی خاطرنشان کرد: سوال من از هیات رییسه و اخطارم مشخصا اصل 85 قانون اساسی و ماده 24 آیین نامه داخلی است که بر حفظ شان و جایگاه مجلس تاکید دارد.

رحیمی با یادآوری این که از وظایف هیات رییسه، نظارت بر امور سازمانی مجلس است، از علی مطهری رییس جلسه خواست که این موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: زیرا مجموعه ای خاص که ادعا دارد شان آنها اداره کشور است و در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نامزد شد یا نامزد آینده می شود باید انقلابی گری را در عمل نشان دهد نه این که با مجلس این گونه برخورد کند.

مطهری که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس رابرعهده داشت در پاسخ به رحیمی گفت: ما به عنوان هیات رییسه از این موضوع اطلاع نداشتیم و برای اولین بار می شنویم، طبعا شهرداری تهران نیز حق دارد درباره آن توضیح دهد.

توزیع کارت های 500 هزار تومانی در حالی باعث اعتراض نمایندگان مجلس شد که نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را در دستور کار دارند بر همین اساس نمایندگان مجلس توزیع این کارت ها را دارای شائبه سیاسی دانستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار