ارزش هر پراید صادراتی درپنج ماه اول امسال به حدود 16 میلیون و پانصد هزار تومان رسید .
کد خبر: ۳۰۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 28 September 2016
آخرین آمارهای ارائه شده از سوی گمرک ایران نشان می دهد هر دستگاه پراید صادراتی ایران در فاصله زمانی فروردین تا پایان مرداد ماه قیمتی معادل 16 میلیون و 476 هزار تومان داشته است .

در این مقطع زمانی در حدود 1578 دستگاه پراید از ایران صادر شده است که ارزش ریالی این صادرات 260 میلیارد تومان معادل با 26 میلیارد تومان بوده است . از سوی دیگر ارزاوری این حجم از صادرات پراید معادل با 8 میلیون و 679 هزار تومان گزارش شده است .


 بررسی ها نشان می دهد مهمترین مقصد پرایدهای صادراتی ایران یا به عبارت دیگر تنها مقصد پرایدهای صادراتی ایران کشور عراق بوده است .


 در حالی ارزش هر پراید صادراتی 17 میلیون و پانصد هزار تومان براورد می شود که ایران قصد دارد در آینده ای نزدیک تولید پراید را متوقف کرده و تولید خودرویی با استانداردهایی بالاتر از پراید را در دستور کار قرار دهد .


 پراید بیش از دو دهه قبل وارد خط تولید  خودروسازی ها در ایران شد و توانست جایگاه مناسبش را از آن خود نماید به طوری که این خودرو جایگزین پیکان در جاده ها و خیابان های یاران شد . با این حال بررسی ها نشان می دهد این خودرو استانداردهای لازم را برای حفظ محیط زیست و همچنین ایمنی ندارد . بسیاری از مشتریان داخلی معتقدند پراید در مقایسه با کیفیت خود قیمتی به مراتب بالاتر از استانداردها دارد . این نارضایتی بازار خودو را در ایران به کام رکود کشانده است. ارزان ترین پراید در ایران 16 میلیون و 800 و گران ترین نوع پراید 22 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار