سریال «سرزمین کهن» در آستانه‌ی پخش، در سراشیبی تولید هم قرار گرفته است؛ پایان ساخت این مجموعه تاریخی زمستان 95 خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 28 September 2016
سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود، این روزها مراحل تصویربرداری فاز سه را در لوکیشنی در محله‌ قدیمی کن می‌گذراند.

سکانس‌های مربوط به شخصیت «اوس حسین» که حسین محجوب نقش آن را ایفا کرده است، به همره بازیگرانی همچون حسن پورشیرازی، مهران رجبی، آشا محرابی، کورش سلیمانی، لیلا زارع، مهرداد ضیایی و رامین سیار دشتی در لوکیشنی واقع در محله‌ قدیمی کن ضبط می‌شود.

فاز سوم مجموعه‌ «سرزمین کهن» اختصاص به سال‌های 54 تا 57 دارد و سکانس‌هایی که این روزها ضبط می‌شوند، مربوط به سال 57 و مربوط به شب 22 بهمن است و ماجراهایی که خانواده‌ی اوس حسین در این شب برایشان اتفاق می‌افتد.

کمال تبریزی این روزها فاز سوم سریال «سرزمین کهن» را کارگردانی می‌کند؛ این فاز از اواخر سال 94 ماه کلید خورده است. قرار است فاز اول آن در فصل پاییز و پس از اتمام «معمای شاه» روی آنتن برود.

به گزارش ایسنا، بیش از دو سال از اتفاقی که برای «سرزمین کهن» رخ داد، می‌گذرد؛ سریالی که پس از به روی آنتن رفتن سه قسمت از آن، به دلیل آنچه توهین به قوم بختیاری‌ها تلقی شد، حاشیه‌های فراوانی برایش به وجود آمد و در نهایت به توقف پخش انجامید.

داستان این سریال از دهه ۳۰ شروع می شود و تا انقلاب ادامه دارد و ما به نوعی جریان‌های انقلاب را در آن می‌بینیم. محور این سریال یک شخصیت فرضی است که شاکله اصلی کشور در وجود او دیده می‌شود. همه دیدگاه‌هایی که در زمان انقلاب در کشور وجود داشته به نوعی در وجود این فرد جمع شده است و او هر از چند گاهی با شخصیت‌هایی رو به رو می‌شود.

شخصیت رهی، قهرمان داستان «سرزمین کهن» است. رهی سمبل ملت ایران است که ناملایماتی بسیار کشیده، فراز و نشیب‌هایی را متحمل شده و دورانی را پشت سر گذاشته تا به نقطه پیروزی انقلاب رسیده است.

نقش شخصیت رهی را شهاب حسینی ایفا کرد اما از آنجا که این بازیگر به دلیل مشکلات و گرفتاری‌هایی که داشت، نمی‌توانست به تیم در فاز سوم ملحق شود، هم بازیگر نقش رهی که او بازی کرد و هم عمده بازیگران در این فاز عوض شدند. آرش مجیدی در فاز سوم سریال «سرزمین کهن»، به جای شهاب حسینی آمده است.

زمانی که این مجموعه به فاز دوم سریال وارد شد، طبیعتا بیشتر بازیگران به دلیل گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال تغییر کردند؛ چراکه یک مقطع ۱۰ الی ۱۵ ساله از این زمان می‌گذشت و در فاز سوم هم همین اتفاق رخ داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار