اقدامات خوبی در یک یا دو ماه اخیر انجام شده و توانستیم حداقل بیش از 2هزار متکدی را از سطح شهر جمع آوری کنیم که برخی از آن ها معتاد بوده و یا از ملیت های دیگر و غیر ایرانی هستند.
کد خبر: ۳۰۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 28 September 2016
مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در رابطه با ساماندهی متکدیان شهر تهران، اظهار داشت: در قانون، وظایف هر دستگاه و سازمانی مشخص است و بر اساس مصوبه مربوط به ساماندهی متکدیان، شهرداری مسئولیت جمع آوری آن ها را بر عهده دارد.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با نگاه ویژه و خیرخواهانه، خود را در راستای جمع آوری و ساماندهی متکدیان از سطح شهر تهران مکلف می داند و در این راستا جلساتی را با وزارت کشور، استانداری و سایر دستگاه های ذی ربط برگزار کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: اقدامات خوبی در یک یا دو ماه اخیر انجام شده و توانستیم حداقل بیش از 2هزار متکدی را از سطح شهر جمع آوری کنیم که برخی از آن ها معتاد بوده و یا از ملیت های دیگر و غیر ایرانی هستند.

عبدالهی تصریح کرد: البته در بین متکدیانی که تا به حال جمع آوری شده اند کودکان نیز حضور دارند که کودک کار و یا کودک خیابانی هستند.

وی افزود: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و دادسرای عمومی قوه قضائیه جلساتی را با استانداری برگزار کردیم و به منظور جمع آوری آن ها به شکل ویژه ای شروع به کار کردیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیش از 2هزار متکی تا به حال از سطح خیابان های تهران جمع آوری شدند که تعدادی از آن ها معتاد بودند و به سامان سراها و کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

عبدالهی تصریح کرد: در بین متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر، کسانی که بی بضاعت بودند شناسایی و به کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شدند و افرادی که جزء اتباع خارجی بودند نیز جمع آوری و ساماندهی شدند و در حال حاضر نیز این روند ادامه دارد.

وی افزود: ما خارج از حوزه قانونی و شرح وظایفی خود عمل کردیم و خود را متعهد می دانیم و تلاش داریم که یک وضعیت مطلوب در شهر تهران تداوم یابد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: موضوع تکدی گری یک پدیده و ناهنجاری اجتماعی است که نباید به سادگی انگاشته شود و نباید فکر کنیم که این افراد فقط متکدی هستند، بلکه این افراد به وسیله یک شبکه مافیایی کنترل و هدایت می شوند و برخی از آن ها وضعیت خوبی دارند و البته رقم قابل توجهی را به عنوان متکدی از این راه جمع آوری می کنند.

عبدالهی تصریح کرد: بخش عمده ای از این افراد نیازمند واقعی نیستند و نیازمندان واقعی به وسیله شهرداری و سایر ارگان ها و سازمان های مربوطه شناسایی و حمایت می شوند و در یک زنجیره حمایتی از سوی کمیته امداد و شهرداری قرار می گیرند.

وی افزود: اساساً پدیده متکدی گری یک پدیده ناهنجار است که افراد مجرم و گروه های مافیا بخش عمده ای از آن ها را در پشت صحنه مدیریت و هدایت می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ما نباید دید ساده انگارانه ای به موضوع تکدی گری داشته باشیم و با جمع آوری یک دوره ای آن ها مسأله را حل شده بدانیم.

عبدالهی تصریح کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در راستای جمع آوری و ساماندهی این معضل اجتماعی با استفاده از تمامی امکانات و ابزارهای موجود در بحث فرهنگسازی و اطلاع رسانی به شهروندان، اقدامات مفیدی را انجام داده است.

وی افزود: سازمان های مربوطه از جمله بهزیستی تا کنون همکاری خوبی را برای ساماندهی متکدیان با شهرداری داشته است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: قطعاً این اقدامات هزینه های خاص خود را دارد، چرا که بسیاری از این افراد معتاد و یا کودکان زیر 15 سال هستند که بر اساس تعریف های موجود در قانون بهزیستی باید آن ها را جمع آوری و نگهداری کند، به همین منظور نیازمند اعتبارات و هزینه های خاص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار