ناشر سهام آبسال یا همان اونیور سال سابق پس از بر جا گذاشتن بازدهی 50 درصدی این سهم در 10 روز معاملاتی اخیر با ارائه گزارش شفاف سازی از کاهش حجم تولید و فروش خود در بخش کولر و بخاری خبر داده است.
کد خبر: ۳۰۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 28 September 2016
گودرز حکیم نژاد ، مدیرعامل آبسال (اونیورسال سابق) در نامه‌ای به سازمان بورس از کاهش حجم تولید و فروش بخاری و کولر این شرکت در بودجه سال مالی 95 خبر داده است.

شفاف سازی بودجه ای این ناشر در حالی که قیمت این سهم طی حدود 10 روز معاملاتی متوالی رشد 50 درصدی را برجای گذاشته برای ناظر بازار سهام قابل تامل است.

ناشر آبسال در این شفاف سازی با اشاره به اینکه« در بخش لباسشویی افزایش ذکر شده در بودجه 95 دور از انتظار نمی باشد» عنوان کرده که در سال جاری بازار لوازم خانگی در مجموع از وضع بسیار بدی برخوردار بوده است.

حکیم پور در توضیح دلایل کاهش حجم تولید و فروش خود با اشاره به سیاست دولت در کاهش نرخ بهره بانکی عنوان کرده که این سیاست «تا حدی با بانک هایی همچون ملت، ملی و صادرات » با نرخ 18 درصد موفق بوده،« ولی در عمل در برخی بانک های خصوصی با روش های مختلف هزینه پول را برای واحدهای تولیدی به مراتب از ان چیزی که توسط دولت اعلام شده سنگین‌تر می‌نمایند.»

مدیر عامل آبسال معتقد است: در زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم را تک رقمی اعلام می نماید سود بانکی 18 درصد ، بسیار بالا می باشد و برای بخش های صنعتی قابل تحمل نیست. این اختلاف بین سود بانکی و تورم فقط تشویق به سپرده گذاری در بانک‌ها است.

این مقام مسئول یادآور شده تورم به ادعای او حدود 360 درصدی ارزی از بابت بالا رفتن نرخ دلار طی سال های گذشته هنوز خود را در درامد مردم جذب نکرده است. در عین حال رقابت ناسالم توسط واحد های زیر پله ای و زیان ده فشار زیادی را بر فروش شرکت تحمیل می نماید.

حکیم نژاد در ادامه با اشاره به آمار ذکر شده در بودجه سال 1395 آبسال آورده است: در بخش تولید بخاری تعداد قرارداد های منعقده در سال جاری نسبت به سال گذشته از کاهش چشمگیری مواجه شده که باعث کاهش فروش بخاری شده است. تعداد بخاری فروش رفته در سال گذشته تا تاریخ 31 شهریور ماه 94 برابر با 33 هزار و 902 دستگاه بوده و در فصل جاری در حدود 26 هزار دستگاه می باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به فروش تعداد بخاری پیش بینی شده تا پایان فصل در بودجه 95 ؛ از کاهش چشمگیر فروش کولر در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داده و گفته است: تعداد کولر فروش رفته در شش ماهه اول امسال در حدود 74 هزار دستگاه بوده در حالی که این رقم در سال گذشته 107 هزار و 715 دستگاه بوده است.

این ناشر ابراز امیدواری کرده با توجه به اینکه موضوع استاندارد جدید کولر در بازار باید حل شده باشد، بتواند به تعداد ذکر شده 136 هزار دستگاه در بودجه دسترسی یابد.

در بخش فروش لباسشویی اما فروش آبسال طی شش ماهه اول امسال حدود 11 هزار دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

این افزایش علی رغم مشکلات بوجود آمده در گشایش اعتبار اسنادی برای مدل های فعلی و جدید می باشد و به گفته مدیر عامل آبسال دسترسی به رقم ذکر شده در بودجه با یک نوسان 10 الی 15 درصدی دور از انتظار نیست.

مدیر عامل آبسال در پایان یادآور شده که تولیدات این شرکت در کارخانه ساوه و محل دفتر مرکزی این شرکت در منطقه نارمک تهران ادامه خواهد داشت که به معنای عدم تصمیم برای فروش یا واگذاری دارایی‌های ثابت این برند قدیمی بازار سرمایه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار