جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از فرصت 10 روزه به شهروندان برای اخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی سراسر کشور خبر داد و گفت: از روز گذشته- سه شنبه- شهروندان از این فرصت 10 روزه بهره مند شدند.
کد خبر: ۳۰۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 28 September 2016
سردار موسی امیری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم جشن مهر و دانش در مدرسه دخترانه غنچه های انقلاب افزود: شهروندان طی 10 روز فرصت دارند برای اخذ برگه معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا در هنگام تردد در خیابان هایی که شامل طرح زوج و فرد می شود، دچار مشکل نشوند.
وی همچنین از کلید خوردن جریمه معاینه فنی از طریق دوربین ها خبر داد و گفت: از مهرماه این طرح اجرا شده و از این پس خودروهایی که معاینه فنی نداشته باشند از طریق دوربین جریمه می شوند.

** استفاده از تلفن همراه خطر تصادف را چهار برابر افزایش می دهد
 
جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: استفاده از تلفن همراه چهار برابر و ارسال پیام کوتاه یا خواندن آن 10 یا 11 برابر خطر وقوع تصادف را افزایش می دهد.
امیری اظهار داشت: همچنین سهم سرعت غیرمجاز در وقوع تصادف 19 تا 20 درصد است.
وی در رابطه با برگزاری جشن مهر و دانش در مدارس سراسر کشور نیز گفت: به مناسبت بازگشایی مدارس همه ساله به صورت نمادین در تهران این جشن به منظور پیوند دانش آموزان، والدین و پلیس برگزار می شود.
سردار امیری ادامه داد: این گونه مراسم ها سبب قانون پذیری دانش آموزان در بزرگسالی می شود و با تجربه موفق در کشورها بهترین شیوه برای فرهنگسازی ترافیکی است تا از سنین خردسالی این فرهنگ سازی آغاز شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا یادآوشد: به دانش آموزان همیار پلیس همواره توصیه می شود تا ضمن رعایت ادب و احترام نسبت به بزرگترها به آن ها تذکر دهند که در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکرده، کمربندهای سرنشینان جلو بسته باشد و با سرعت مجاز رانندگی کنند.
امیری افزود: در زمینه استفاده از کمربند سرنشینان جلو شرایط خوبی حاکم است اما در مورد سرنشینان عقب باید بیشتر فرهنگ سازی شود.
به گفته وی 10میلیون همیار پلیس دانش آموز و یک میلیون و یک هزار فرهنگیاران ترافیکی در سطح آموزش و پرورش فعال هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار