ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای توسعه ورزش بانوان و لزوم توجه سازمان ورزش شهرداری تهران به ارتقای ورزش قهرمانی کشور از جمله مسائلی بود که در جلسه اعضای فراکسیون ورزش مجلس با رییس سازمان ورزش شهرداری مورد اشاره قرار گرفت.
کد خبر: ۳۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 27 September 2016
عصر امروز (سه شنبه، 6مهر) جلسه مشترک فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با مسئول سازمان ورزش شهرداری تهران در سالن جلسات فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
محمدرضا تابش ضمن تشکر از اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه ورزش و حفاظت از محیط زیست، گفت:خوشبختانه شهرداری تهران عملکرد خوبی در دو زمینه ذکر شده داشته است و اقدامات مناسبی در محلات مختلف انجام شده است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون نگاه سایر شهرهای کشور به عملکرد دستگاه‌های واقع در کلانشهر تهران است، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در شهرداری تهران به عنوان الگو برای سایر شهرها است از این رو ضرورت دارد مسئولان مربوطه صرفا به اقدامات سخت افرازی و توسعه زیرساخت‌ها نپردازند و به امور نرم افزاری نیز توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وجود اتاق فکر در ورزش شهرداری تهران نشان دهنده توجه مناسب به این عرصه است، تصریح کرد: باید با برنامه ریری مدون به امور نرم افزاری پرداخته شود تا الگوی مناسبی برای شهرهای کشور فراهم شود.

تابش ضمن تاکید بر اینکه باید از امکانات ادارات و وزارتخانه های مختلف برای توسعه ورزش بهره کافی برد، ادامه داد: امکانات بسیاری در کشور وجود دارد ولی در بخش های مختلف حبس شده و اختصاص به دستگاه‌ها دارد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه ایجاد شرایط و امکانات مناسب برای توسعه ورزش بانوان ضرورت دارد، افزود: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و آرامش خانواده بر پایه آرامش بانوان است از این رو باید برای آنها شرایط مناسب ورزشی فراهم شود.

وی با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری تهران باید به ارتقاء ورزش قهرمانی کشور نیز توجه کند، گفت: شهرداری تهران ابزارهای خوبی در دست دارد و می‌توان در این راستا کمک شایانی انجام دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی می توانند حلقه وصل مناسبی برای ایجاد تعامل با سایر دستگاه‌ها باشند و در این خصوص آقای سروش به عنوان یکی از نمایندگان تهران مسئول رسیدگی و پیگیری این امر خواهد شد.

تابش با اشاره به اینکه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد از اقدامات ورزشی شهرداری تهران حمایت کند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات و خلاء های قانونی نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد از این رو آقایان دلخوش و یوسف نژاد مسئول پیگیری امور خواهند بود.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران باید در مناسب سازی معابر برای تردد معلولان و ایجاد شرایط به منظور توسعه ورزش دوچرخه سواری در شهر اقدامات موثری و مناسبی انجام دهد.

رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران باید هدابت هدفمند از فدارسیون های ورزشی انجام دهد.

در ادامه این جلسه علی اصغر یوسف نژاد، نایب رییس اول فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت دارد شهرداری تهران برای انجام فعالیت های مختلف با سایر دستگاه‌ها هماهنگ باشد، گفت: با محقق شدن این امر می‌توان از تمام ظرفیت ها بهره برد.

سید کاظم دلخوش اباتری نیز در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران در توسعه ورزش همگانی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: پیشنهاد می‌شود در قانون برنامه توسعه، معافیت های مالیاتی برای افرادی که در توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی سرمایه گذاری می‌کنند در نظر گرفته شود زیرا موجب می‌شود بخش خصوص در عرصه ورزش فعالیت بیشتری کند.

 نایب رییس دوم فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن پیشنهاد اینکه ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران از سوی آقای قالیباف برای نمایندگان امری مورد نیاز است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شورای مرکزی ورزش کلان شهرها با ریاست شهرداری تهران تشکیل شود تا در این بین بقیه شهرداری های سایر شهرها در عرصه ورزش فعال تر شوند.

رضایی: 30 درصد شهروندان تهرانی به طور روزانه به ورزش همگانی می پردازند

در ادامه این جلسه، محمد رضایی با اشاره به اینکه اقدامات هوشمندانه‌ای توسط شهرداری تهران برای گسترش زیرساخت های ورزشی در پایتخت انجام شده است، گفت: امروزه تهران به عنوان شهر فعال در حوزه ورزش شناخته می شود.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون حدود 560 زمین چمن فوتبال، 32 مجموعه ورزشی چند منظوره، 352 خانه ورزش در محلات مختلف و در اختیار شهروندان قرار دارد، تصریح کرد: 76 مجموعه اختصاصی ورزش بانوان در شهر تهران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 4 مجموعه مختص جانبازان و معلولان در شهر تهران وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه 3 ورزشگاه 15 هزار نفری در تهران وجود دارد که 2 زمین آن بهره برداری شده است.

رضایی ضمن تاکید بر اینکه 2200 ایستگاه ورزش تندرستی در تهران فعالیت می کند، افزود: هم اکنون2200 بوستان در تهران وجود دارد که مبلمان آن بر اساس رویکرد ورزشی طراحی شده است و در اختیار شهروندان قرار دارد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: هم اکنون 1 میلیون و 200 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در قالب مسابقات در 50 رشته ورزشی در محلات تهران مشارکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از مجموعه های ورزشی تهران سالانه 45 میلیون نفر گردش کار دارد، افزود: تقریبا می‌توان گفت خدمات در این مجموعه ها با ارزان ترین قیمت ها ارائه می شود.

رضایی اظهار کرد: استفاده  از مجموعه های ورزشی برای دانش اموزان با 50 درصد تخفیف همراه است که این افراد بهره بیشتری از خدمات ورزشی ببرند.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اینکه بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان هم اکنون 30 درصد از شهروندان تهرانی به طور روزانه و مستمر به ورزش همگانی می پردازند و با هدف گذاری ها به دنبال افزایش این رقم به 50 درصد تا پایان سال 97 هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ورزش همگانی در سبد همه خانوارها قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار