فرمانده انتظامی استان مرکزی از وقوع 16 فقره قتل در شش ماه ابتدای سال 95 در سطح استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 27 September 2016
سردار کیومرث عزیزی در نشست خبری هفته ناجا در جمع اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جرائم در سطح استان، گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری در حوزه سرقت 5682 فقره سرقت روی داد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیشترین فراوانی جرم در استان مرکزی را به ترتیب جرائم مواد مخدر، نزاع، سرقت و جرائم ترافیکی بیان کرد و گفت: 50 درصد زندانیان کشور را زندانیان مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد سرقت، 4662  فقره کشف شده و نسبت کشف به وقوع 82 درصد است.

عزیزی در حوزه سرقت‌های به عنف نیز گفت: در این مدت 89 فقره سرقت به عنف اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشت. غالب سرقت‌های به عنف شامل سرقت طلاجات از اطفال در کوچه‌ها و پارک و خیابان‌هاست که این رقم بیش از 80 درصد از سرقت‌های به عنف را شامل می‌شود.    

وی تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری در سرقت احشام 843 راس دام به سرقت رفته است که این رقم در سال گذشته هزار و هشت راس بوده که 16درصد کاهش از نظر تعداد راس را شاهد هستیم، اما تعداد فقرات وقوع سرقت احشام 27 درصد افزایش یافته است.

عزیزی ادامه داد: در حوزه نزاع فردی برای اولین بار در چند سال اخیر شاهد 32درصد کاهش در سطح استان هستیم. امسال 7562 مورد نزاع در مقرهای انتظامی تشکیل پرونده شده است. سال گذشته 11 هزار و 186 مورد نزاع اتفاق افتاد و امسال 32 درصد کاهش نزاع فردی را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: کماکان در حوزه نزاع دسته جمعی افزایش وجود دارد. در سال جاری این رقم 159 فقره بوده و نسبت به سال گذشته که 139 فقره بود، 14 درصد افزایش یافته است. در برخی از نزاع‌ها که اخیرا نیز اتفاق افتاده قتل نیز روی داده است.  

وی ادامه داد: در شش ماهه ابتدای سال 3263 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر را شاهد هستیم، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22درصد افزایش یافته است.

عزیزی در خصوص دستگیری معتادین و خرده فروشان در مدت زمان مذکور بیان کرد: در این حوزه 8073 نفر دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته 34درصد افزایش دستگیری معتادین و خرده فروشان انجام شد، همچنین 219 نفر قاچاقچی در این بازه زمانی دستگیر شدند و 11 باند نیز شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در زمینه شرارت که شامل زورگیری، چاقوکشی و باج‌گیری است 38 فقره جرم اتفاق افتاده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در مدت زمان مذکور 16 فقره قتل و 12 فقره قتل در مدت مشابه سال گذشته روی داده است که امسال 33درصد افزایش وقوع قتل اتفاق افتاده است، همچنین امسال 14 فقره کشف قتل شده و نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

عزیزی از کاهش 35درصدی خودکشی نسبت به سنوات گذشته خبر داد و در ادامه گفت: در حوزه جرائم جعل و کلاهبرداری افزایش صورت گرفته است. کلاهبرداری‌ها معمولا به علت کم‌آگاهی و طمع افراد روی می‌دهد.

وی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق نیز بیان کرد: امسال 19 میلیارد تومان در شش ماهه اول کالای قاچاق کشف شده است که این رقم نسبت به سال گذشته که هشت میلیارد تومان بوده 116درصد افزایش داشته است. در همین بازه زمانی 502 فقره پرونده تشکیل شده که نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش تشکیل پرونده داشته‌ایم.

عزیزی تعداد خودروهای توقیف شده را 165 دستگاه ذکر کرد و گفت:‌ تعداد متهمین دستگیر شده در کشفیات کالا 499 نفر است که این بخش نیز 81درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه اراذل و اوباش 52 نفر در شش ماه دستگیر شدند و 197 مورد برخورد با تخلفات و جرائم صنفی صورت گرفته است که این مهم 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد. در دستگیری اتباع بیگانه نسبت به سال گذشته تغییر خاصی روی نداده است و این رقم برابر با دو هزار و 750 نفر بود.   

عزیزی از کاهش 41درصدی تجمعات غیرمجاز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری 54 مورد و در سال گذشته 91 مورد بود. تعداد بسیاری کارخانجات و صنایع با مشکلاتی روبرو هستند اما مشکلات تعداد قابل توجهی از آنها حل شده است که نشانه‌ای مثبتی است تا قشر زحمتکش کارگر دغدغه خاطری نداشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: 160 فقره کشفیات در حوزه جرائم سایبری اتفاق افتاده که نسبت به سال قبل 45درصد افزایش داشته است. نرم کشفیات نیز در ناجا 85 درصد است. طبق معمول بیشترین جرائم در این حوزه شامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب است.

وی اظهار کرد: تعداد متوفیان تصادفات درون شهری 46 نفر است که نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است، در حوزه برون شهری نیز با افزایش چهار درصدی مواجه هستیم که در مجموع امسال 282 فوتی اتفاق افتاده است.

عزیزی ادامه داد: مجموعا 24 هزار و 580 دستگاه نقلیه متخلف در این بازه زمانی متوقف شده که هشت درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد تماس‌های غیرحضوری با 110 نیز 123هزار و 595 مورد بوده است که چهار درصد رشد داشته است. میزان رضایتمندی مردم از حضور پلیس در ماموریت‌ها بیش از 95درصد است.

فرمانده انتظامی گفت: در مدت زمان مذکور 96 مرحله طرح پاکسازی در نقاط مختلف استان روی داده است.

به گزارش ایسنا، حدود 560 برنامه در هفته ناجا در 12 شهرستان دیده شده است که اهم آنها عبارتند از اجرای صبحگاه مشترک، غبارروبی از مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و ایراد سخنرانی، برگزاری همایش، زنگ نظم اجتماعی، دیدار با علما و نخبگان استان، افتتاح پارک ترافیک، اهدای خون و... برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

هفته ناجا از نهم مهرماه با شعار همه باهم برای امنیت و آرامش آغاز می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار