تسهیلات پرداختی بانک‌ها در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۱۷۷هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۴۹ هزار میلیارد تومان معادل ۳۹ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۳۰۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 27 September 2016
بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ایران در زمینه تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی درپنج ماهه سال ۱۳۹۵ سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی پنج ماهه سال جاری ۱۱۹ هزار میلیارد تومان معادل ۶۷.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی است.

این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان معادل ۴۶.۸ درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن نیز در پنج ماهه سال جاری معادل ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص ۳۶.۶ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمام بخش‌های اقتصاد است.

ملاحظه می شود از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۷.۲ درصد آن در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه به اولویت‌دهی به تامین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

همچنین براساس اطلاعات بانک مرکزی تعداد ۱۰۷ هزار و ۳۱۳ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۴۶۹ میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. در بخش خدمات نیز تعداد ۱ میلیون و ۳۷۷ هزار ۱۷۳ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۵۶ میلیون تومان پرداخت شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار