سفیر کره جنوبی در تهران مطرح کرد
نمایشگاه مشترک عکس خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به منظور تبادل فرهنگی و با موضوعات سیاسی ، فرهنگی ، تاریخی ، ورزشی ، جاذبه های طبیعی و گردشگری دو کشور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 27 September 2016
در این مراسم «کیم سئونگ هو» سفیر کره جنوبی تصریح کرد: روابط ایران و کره جنوبی از بعد اقتصادی بسیار خوب است و باید این روابط به حد استراتژیک برسد.

این دیپلمات کره جنوبی که کلام خود را در این مراسم با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کرد افزود:  دوست داشتم که در این مراسم به زبان شعرگونه فارسی صحبت کنم اما به سبب دشواری این زبان به انگلیسی صحبت می کنم.

وی با اشاره به اهمیت این نمایشگاه و هم‌چنین عکاسی خبری تصریح کرد: در عرصه نظامی یک ژنرال برای پیشبرد کارهای خود به نیروهای زیادی احتیاج دارد چنانکه در سیاست نیز این گونه است اما یک عکس خود به تنهایی می‌تواند در عرصه های گوناگون کارآرایی داشته باشد.

سفیر کره جنوبی در تهران با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در بعد تجاری و اقتصادی باید به حد استراتژیک برسد، ادامه داد:  امیدواریم با برگزاری چنین مراسم هایی از بعد رسانه‌ای و فرهنگی نیز روابط دو کشور پیش از این گسترش پیدا کند.

در ادامه این مراسم محمد خدادی مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نیز با بیان اینکه ما از مدت‌ها در تدارک چنین روزی بودیم به نحوی که مناسبات فرهنگی دو کشور در یک روز در تهران و سئول آغاز شود ادامه داد:  امروز ما تنها یک نمایشگاه را افتتاح نمی کنیم بلکه زمینه برای ارتقای بیشتر تعامل فرهنگی دو کشور آغاز می‌شود.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به نقش اطلاعات و تبادل اطلاعات در عرصه جهانی و روابط بین کشورها خاطر نشان کرد: اگر روابطی توسعه می یابد و یا قطع می‌شود این موضوع در سایه توسعه اطلاعات رخ می‌دهد.

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا با بیان اینکه عزم رهبران دو کشور در راستای تقویت روابط تهران  و سئول است و این خواست مردم دو کشور نیز هست، خاطر نشان کرد: همه عوامل برای بهبود و تقویت این روابط آماده است، اما اگر  اطلاعات این ریل را برقرار کند رفت و آمد در آن آسان تر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سفرای دو کشور در تهران و سئول گفت:‌ اگر ما هر روز در تهران از خیابان سئول رد می شویم، سفیر ما در کره نیز از خیابان تهران در سئول رد می‌شود و همانطور که می‌دانیم خیابان تهران یکی از خیابان های مهم در سئول است.

وی در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: ایران به گفت وگو، همکاری و توسعه مناسبات فرهنگی، بین دو کشور علاقه‌مند است و در این مسیر گام بر می داریم.

در این مراسم مهدی آق‌کوچکیان رئیس اداره دوم دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه به نمایندگی از ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت خارجه حضور پیدا کرده بود.

هم‌چنین در این مراسم رئیس مرکز اطلاع رسانی دفتر سازمان ملل متحد تهران حضور داشت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از تعدادی از عکاسان ایرنا و مسئول آرشیو عکس این خبرگزاری تقدیر شد و در ادامه این نمایشگاه افتتاح شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار