فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو تهران گفت: فردی که با عناوین جعلی و فریبکاری اقدام به کلاهبرداری از شهروندان تهرانی در خطوط مترو می کرد، شناسایی و بازداشت شد.
کد خبر: ۳۰۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 27 September 2016
سرهنگ علی راقی افزود: بدنبال دریافت گزارش های مبنی بر کلاهبرداری فردی در برخی از ایستگاههای مترو، موضوع برای شناسایی فرد کلاهبردار در دستور کار یگان انتظامی مترو تهران قرار گرفت.

وی اظهار کرد: نامبرده با جعل عنوان (کارمند یکی از ارگان های وابسته به نیروهای مسلح) و به شیوه های مختلف اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از شهروندان در خطوط مترو می کرد. 

به گفته سرهنگ راقی، پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس مترو پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: تیمی از ماموران مجرب مسئولیت رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفته و تحقیقات گسترده خود برای شناسایی و دستگیری متهم را آغاز کردند.

سرهنگ راقی در مورد نحوه کلاهبرداری این فرد اظهار کرد: متهم مردی حدود 40ساله است که با طرح این موضوع که می تواند شرایط عضویت کارمندان دولت در تعاونی مسکن و یا بازنشستگی آنان از طریق مدارک پزشکی و بالینی را فراهم کند، طعمه های خود را شناسایی و از افراد کلاهبرداری می کرد.

وی با اشاره به تلاش و پیگیری زیاد گشت انتظامی مترو برای شناسایی متهم افزود: عوامل گشت انتظامی مستقر در مترو امام خمینی (ره) 30 شهریور متهم را در حین فریب یکی از شهروندان شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو پایتخت با اشاره به اینکه متهم پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد، گفت: در بازرسی از وسایل همراه متهم، تعدادی مدارک هویتی متعلق به افراد دیگر کشف شد.

به گفته سرهنگ راقی، متهم «نادر.ج» نام دارد و به اتهام جعل عنوان در سال های 93 و 94، به مدت 8 ماه در زندان بوده است.

وی با بیان اینکه نادر به چند فقره کلاهبرداری دیگر نیز در شهر اصفهان اعتراف کرده، گفت: با اعتراف این متهم به 13 فقره کلاهبرداری، نامبرده در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار