معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از واگذاری 50 دستگاه اتوبوس بازسازی شده در مرکز بازسازی تهران به شهرداری‌های استان تهران در اجرای طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس درونشهری خبر داد.
کد خبر: ۳۰۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 27 September 2016
علی نوذرپور در مراسم واگذاری 50 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به شهرداری‌های استان تهران، افزود: طرح بازسازی 1500 دستگاه اتوبوس شهری در سال 95، سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» دراجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در راستای تقویت و بروزرسانی اتوبوس‌های موجود حمل و نقل عمومی درون شهری با امکانات موجود داخلی و به منظور افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در سامانه اتوبوسرانی شهری از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور اجرایی می شود.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح، 470 دستگاه اتوبوس در پنج مرکز بازسازی اتوبوس ها در شهرهای اصفهان، اهواز، تهران، قزوین و مشهد در حال بازسازی است.

نوذرپور با بیان اینکه اتوبوس‌های بازسازی شده در استان بازسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی شهری استان خود یا استانهای همجوار می شود ، اضافه کرد: این اتوبوس ها بعد از خاتمه بازسازی بین شهرهای کشور به غیر از کلانشهرها توزیع می‌شود.

وی در ادامه بااشاره به تشکیل کمیته فنی بازسازی اتوبوس‌ها متشکل از نماینده سازمان شهرداری ها، ناظر مقیم برای هر منطقه بازسازی و نماینده اتحادیه اتوبوسرانی های شهری کشور، گفت: کمیته فنی موظف است در مراحل مختلف بر روند بازسازی نظارت کامل داشته و چگونگی اجرایی کار را به مدیر طرح گزارش نماید . ضمن اینکه پرداخت مرحله ای وجوه به مراکز بازسازی و تحویل اتوبوس به شهرداری ها منوط به تائید عملکرد آنها از سوی کمیته فنی است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: در حال حاضر 100 دستگاه اتوبوس در مرکز بازسازی اصفهان، 100 دستگاه در اهواز، 70 دستگاه در تهران، 130 دستگاه در مشهد و 70 دستگاه در قزوین در حال بازسازی است.

نوذرپور افزود: در مرحله اول واگذاری همزمان با عید غدیر  52 دستگاه اتوبوس بازسازی شده در مرکز مشهد، به شهرداری های استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تحویل شد.

 وی اضافه کرد: در تهران نیز در مرحله اول واگذاری اتوبوس های بازسازی شده، 50 دستگاه اتوبوس به شهرداری های استان تحویل می شود.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان گفت: از470 دستگاه اتوبوسی که در مرحله اول بازسازی می شوند، حداقل 250 دستگاه تا ابتدای مهر ماه و مابقی مطابق برنامه زمان بندی تا آذر ماه به شهرداری های مشمول، تحویل خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار