اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز(سه شنبه) در دویست و نود و سومین جلسه علنی شورا، مسایل و مشکلات منطقه 2 پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۳۰۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 27 September 2016
دراین جلسه که با حضور اعضای شورایاری منطقه 2 برگزار شد مسایل و مشکلات این منطقه از پایتخت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید حامد حسینی دبیر شورایاری منطقه 2 تهران در این جلسه ایجاد پارکینگ طبقاتی، راه اندازی سرای محله در محله پونک، تملک خیابان زنجان، ساماندهی محله های فرحزاد و اسلام آباد را از جمله مطالبات اصلی اهالی این منطقه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خاک محدوده شمالی منطقه 2 تهران سست و دستی است فزود: برهمین اساس رعایت دقیق ضوابط ایمنی و استاندارد در ساخت و ساز این محدوده بسیار مهم و قابل توجه است.

وی اظهار کرد: گود برداری خیابان ایران زمین(شهرک غرب) مصداق بارز خاک سست محدوده شمالی منطقه 2 شهر تهران است.

حسینی با اشاره به اینکه شهرک نیایش با 141 هکتار وسعت در محدوده منطقه 2 شهر تهران قرار دارد پیشنهاد کرد، 6 هکتار از اراضی این شهرک در اختیار اهالی قرار گرفته و مابقی به فضای سبز تبدیل شود.

* سرای محله پونک راه اندازی شود
الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه بر ایجاد سرای محله پونک در منطقه 2 تاکید کرد.

وی، مناسب سازی معابر و فضای شهر منطقه 2 برای تردد جانبازان را از جمله مطالبات اهالی این منطقه عنوان کرد و گفت: نبود پارکینگ طبقاتی نیز یکی دیگر از مشکلات اصلی این منطقه است.

* سند مالکیت ساکنان شهرک های منطقه 2 ضروری است
ولی اله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه با تاکید بر رفع مشکلات اهالی منطقه 2 گفت: شهرک های مختلفی در منطقه 2 تهران ایجاد شده و این درحالی است که هنوز اسناد مالکیت بسیاری از زمین ها و ساختمان های منطقه به اهالی ارائه نشده است.

وی افزود: جمع زیادی از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در منطقه 2 تهران ساکن هستند که برهمین اساس بهسازی و مناسب سازی معابر برای در شهرک های این منطقه بسیار مهم و ضروری است.

* تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام منطقه 2 
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز درادامه با اشاره به اقدامات موثر شورایاران منطقه 2 گفت: نباید به گونه ای عمل کنیم که این منطقه به عنوان بخشی از دارایی های شهر تهران به بافت فرسوده مدرن تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این منطقه از ریزدانگی، ناپایداری و عدم دسترسی برخوردار است گفت: ساماندهی محله اسلام آباد، ایجاد پارکینگ طبقاتی و ساماندهی نمایشگاههای خودرو خیابان دادمان باید در اولویت کارهای احرایی در منطقه 2 تهران باشد.

* نابودی بسیاری از باغات منطقه 2 
محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز درادامه این جلسه به از بین رفتن باغات و فضای سبز منطقه 2 اشاره کرد و گفت: محله فرحزاد هنوز طرح تفصیلی ندارد و به همین دلیل ساکنان این منطقه در بلاتکلیفی بسر می برند.

وی افزود: محله طرشت، پونک، بوعلی در منطقه 2 نیز مشکلات زیرساختی زیادی دارند و شهرداری باید نسبت به تامین و توسعه زیرساخت های رفاهی و خدماتی منطقه اقدام کند.

* ضرورت ساماندهی مشاغل مزاحم منطقه 2 
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه بر ساماندهی مشاغل مزاحم در محدوده خیابان زنجان منطقه دو شهر تهران تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ساکنان این محله مشکلات بسیاری دارند افزود: مدیریت شهری در منطقه 2 باید هرچه سریعتر تکلیف خیابان زنجان را مشخص و نسبت به ساماندهی مشاغل این محور اقدام کند.

 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز با بیان اینکه 12 نفر از مجموع 31 عضو شورا در جلسه حضور دارند گفت: الهه راستگو، حقانی، حکیمی پور، حافظی، سروری، طلایی، اقبال شاکری، شجاع پوریان، تندگویان، قناعتی و پیرهادی اعضای حاضر در جلسه امروز هستند.

شورای اسلامی شهر تهران در هفته دو جلسه رسمی دارد که روزهای یکشنبه به صورت غیرعلنی و سه شنبه ها به صورت علنی برگزار می شود.

منطقه 2 شهر تهران در شمال شرقی میدان آزادی و در محدوده غرب و شمال غرب پایتخت واقع شده، این منطقه از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران منتهی می شود. 

محله های آریاشهر (صادقیه)، شهرآرا، ستارخان، گیشا، شهرک ژاندارمری، شهرک غرب، سعادت آباد، اوین و طرشت از جمله محله های موجود در منطقه 2 شهر تهران هستند. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار