رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر با اشاره به رشد حضور زنان در فعالیت‌های امدادی و داوطلبانه گفت: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ ایران را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در توانمندسازی زنان در برابر حوادث معرفی کرده است.
کد خبر: ۳۰۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 27 September 2016
فرح‌ناز رافع در ارتباط با وضعیت آموزش زنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهارداشت: مساله آموزش در این سازمان با هدف ارتقای آگاهی مبنی بر تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و جلب مشارکت‌های فکری، مادی و مالی مردم در مواقع حادثه و در شرایط عادی به صورت جدی پیگیری می‌شود و جمعیت فراگیر داوطلب در تمام مقاطع سنی و سطح سراسر کشور در حال ادامه‌ است.
 
وی افزود: در راستای ارتقای آگاهی و توانمندسازی زنان امدادگر می‌توان به تشکیل تیم‌های توانا و فعالیت گسترده آن‌ها در پایگاه های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر و همچنین اعزام آنها به مناطق حادثه دیده برای خدمت رسانی به زنان و کودکان سانحه دیده اشاره کرد.
 
رئیس سازمان داوطلبان با بیان اینکه ایده تشکیل این تیم‌ها  برای نخستین بار در کشور در سه سال گذشته مطرح شد، گفت:  درحال حاضر زنان امدادگر آموزش دیده پس از گذراندن دوره های تخصصی امداد و نجات خدمات ارزنده ای را ارایه می‌کنند و به همین دلیل، مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی صلیب سرخ  طی بازدیدهای اخیر، چندین بار ایران را به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در توانمندسازی زنان در برابر حوادث معرفی کرده‌اند.
 
رافع ادامه داد: براساس مفاد اساسنامه جمعیت هلال احمر ایران، سازمان موظف ‌است امکان آموزش و اشاعه انجام کارهای خیریه وتامین سلامت اقشار نیازمند رایگان را فراهم‌سازد و امکانات را تا سرحد توانمندسازی به‌طور رایگان گسترش‌ دهد.
 
وی افزود: طبق آمار، وضعیت آموزش داوطلبان در خصوص آموزش‌های پایه داوطلبی، کمک‌های اولیه و آموزش های تخصصی همچون بازاریابی اجتماعی، روش های تیم داری و جذب مشارکت های مردمی، تاب آوری و مقابله با آسیب های اجتماعی و نشر آموزش ها به صورت هرمی به گروه های مختلف مردمی در شهرها و روستاها در کشور بسیار ارتقا یافته ‌است. به عنوان مثال تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر هم‌اکنون به بیش از 717 هزار نفر رسیده ‌است.
 
رئیس سازمان داوطلبان اضافه کرد: همچنین به لحاظ روند رشد حضور زنان در فعالیت‌های امدادی و داوطلبانه، شاهد حضور متعهدانه آن‌ها  در عرصه هایی نظیر آموزش، اهدای خون، حمایت‌های معیشتی، درمانی و ....  از نیازمندان هستیم  که در مقایسه با آمار سال‌های قبل بسیار چشمگیر است.
 
رافع گفت: گسترش شبکه فعالیت‌های بشردوستانه به ویژه در زمان بروز حوادث از اولویت‌های این سازمان محسوب می‌شود. راه اندازی و تجهیز 4 هزار خانه  داوطلب  عمومی و تخصصی در شهرها و روستاهای محروم  کشور از مهمترین اقدامات پشتیبانی این سازمان به حساب می آید. همچنین  از طریق انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با  مراجع و سازمان های ذیصلاح با هدف  ارتقای فرهنگ فعالیت‌های مربوط به بخش پیشگیری انجام شد.
 
وی بیان کرد: همچنین با تفاهم نامه همکاری با  وزارت بهداشت از امسال طرح سلامت یار به منظور همراهی و ارایه خدمات حمایت روانی و بهداشتی به بیماران تنها و بدون همراه بستری در بیمارستان های پایلوت کشور را  به اجرا درآمد.
 
رافع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با اجرای برنامه سفرنامه سلامت و امید با رویکرد اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری‌های شایع و نگرشی نو به مسایل وقف در زمینه درمانی، پنجره های امید،  داوطلب کار روستا، همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر، اعزام کاروان های سلامت و انواع و اقسام پروژه های داوطلبانه تا کنون نیاز بسیاری از افراد کم توان مالی به  حمایت های معیشتی، توانبخشی و درمانی و بهداشتی مرتفع شده است و گام‌های موثری در تسهیل امور و تعامل دوسویه مدیریت شعب و آحاد جامعه برداشته شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار