جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اجرای طرح ترافیکی کاهش که از ابتدای مهرماه جاری در پایتخت آغاز شده بود، از صبح امروز متوقف شد.
کد خبر: ۳۰۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 27 September 2016
سرهنگ حسن عابدی افزود: با توجه به اینکه محور اصلی اجرای طرح ترافیکی کاهش، معاینه فنی خودرو است، در روزهای اخیر شاهد حجم سنگین مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی در تهران هستیم.
وی اظهار کرد: به همین دلیل و به منظور همراهی با شهروندان در راستای انجام معاینه فنی خودروها، مقرر شد اجرای طرح ترافیکی کاهش تا اطلاع ثانوی متوقف شود.
سرهنگ عابدی با اشاره به اینکه زمان اجرای دوباره طرح ترافیکی کاهش به صورت رسمی اعلام خواهد شد افزود: برهمین اساس و تا زمان آغاز دوباره طرح کاهش، ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده ترافیکی زوج و فرد مشمول جریمه نخواهد شد.
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص زمان احتمالی آغاز دوباره طرح ترافیکی کاهش نیز گفت: زمان اجرای دوباره مرحله دوم این طرح با کاهش میزان مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی مشخص و اعلام خواهد شد.
سرهنگ عابدی افزود: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی که در روزهای اخیر به دلیل ورود به محدوده زوج و فرد جریمه شده اند، ثبت نشده و محسوب نمی شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به توقف اجرای مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش، جریمه برای تخلف ورود خودروها به محدوده ترافیکی زوج و فرد براساس شماره پلاک خودروها اعمال می شود. 
«مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش از ابتدای مهرماه در پایتخت آغاز شد، دراین مرحله خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت ورود به محدوده ترافیکی زوج و فرد 500 هزار ریال جریمه می شوند».
«دراین مرحله از طرح، تخلف ورود خودروهای فاقد معاینه فنی به محدوده زوج و فرد از طریق دوربین های نظارتی ثبت و ضمن ارسال پیامک جریمه برای مالک خودرو، 500 هزار ریال جریمه نیز برای خودرو اعمال می شد».
مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا(SIMFA.IR) و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
مالکان خودروهایی که با وجود داشتن برگه معاینه فنی معتبر پیامک ارشادی دریافت کرده اند نیز می توانند به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار