رئیس سازمان بسیج هنرمندان:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از هنرمندان خواست به حادثه هفت تیر بپردازند.
کد خبر: ۳۰۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 27 September 2016
غلامرضا منتظری در مراسم پایانی نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان که در شهرکرد برگزار شد با اشاره به اینکه در قرآن کریم قصه و داستان‌های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: وجود ۲۰۸ قصه و داستان در قرآن کریم بیانگر کارکرد ادبیات داستانی است.

وی با اشاره به گله چندی پیش مقام معظم هبری نسبت به نبود تصویرسازی صحیح از شهید بهشتی و واقعه هفت تیر، تصریح کرد: از هنرمندان ادبیات داستانی دعوت می‌شود در این عرصه و جشنواره‌ای با همین موضوع وارد شوند. این جشنواره در تاریخ هفتم تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان همچنین گفت: اهداف نهمین جشنواره ادبیات داستانی کادرسازی هنرمندان متعهد، ارتقای بینش و دانش و پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی در عرصه فرهنگ است.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات داستانی در انتقال دانش، بینش و ارزش‌های اجتماعی نقش اثرگذاری دارد و هنرمندان این حوزه با الگوگیری از قرآن کریم وظیفه سنگینی در راستای نشر ارزش‌ها دارند.

در ادامه حمید شاه‌آبادی قائم‌مقام معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت در صدا و سیما گفت: هنرمندان می‌توانند افتخارات کشور را برای نسل‌های آینده ترسیم کنند.

او با بیان این‌که امروزه هنرمندان بسیجی تکلیفی مضاعف دارند بیان کرد: حوزه قلم توان بالایی در پرداختن به ظرفیت‌های موجود در کشور  دارد و داستان می‌تواند مرزها را درنوردد و پیام را به همگام برساند.

شاه‌آبادی خاطرنشان کرد: هنرمندان می‌توانند افتخارات کشور را برای نسل‌های آینده ترسیم کنند.

قائم مقام معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نظارت در صدا و سیما با اشاره به استعداد بالای چهارمحال و بختیاری در موسیقی مقامی، افزود: این استان بسیار پرتوان و پراستعداد است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار