فرماندار شهرستان ورامین گفت: بستر توسعه اقتصادی روستاهای این شهرستان بمنظور ارزش آفرینی روستاها ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۰۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 27 September 2016
محمدرضا یوسفی توجه به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را یکی از مهمترین سیاست های دولت یازدهم در توسعه پایدار جامعه عنوان کرد و گفت: این مهم در شهرستان ورامین با اجرای طرح های مختلف عمرانی در مناطق روستایی تحقق پیدا کرده است.
وی تخصیص 140 میلیارد ریال تسهیلات توسعه گلخانه و توسعه صنعتی و نیمه صنعتی دامپروری، ارائه 80 میلیارد ریال تسهیلات برای تبدیل شیوه آبیاری سنتی و معرفی 50 طرح مشارکتی و غیر مشارکتی در زمینه های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی به بانک ها برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور را از جمله اقدامات دولت در روستاها برشمرد.
یوسفی، توسعه آبیاری تحت فشار و مکانیزه کردن، بکارگیری فناوری های نوین، بهره گیری ازابزارها و نهاده های با صرفه برای بهینه سازی بخش های مختلف کشاورزی، اصلاح و ارائه الگوی کشت دوره ای، ایجاد و تکمیل چرخه کامل تولید، فرآوری و بسته بندی و توزیع کالاهای کشاورزی به منظور رونق بازار کسب و کار و افزایش اشتغال را از دیگر اقدامات دولت در شهرستان ورامین عنوان کرد.
فرماندار ورامین خاطر نشان کرد: احداث محل دائمی نمایشگاه ها برای ارائه انواع محصولات تولیدی در بخش های کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در مناطق روستایی ورامین اجرا شده است.
وی با بیان اینکه عمده تولیدات این شهرستان در زمینه کشاورزی غلات، سبزی و صیفی جات، پسته، شیر و گوشت است، افزود: روستاییان با راه اندازی واحدهای صنعتی از جمله انواع کارخانه های مواد غذایی، روغن کشی، قند، ظروف آشپزخانه، مصالح ساختمانی، کارخانه های لوازم خانگی، ریسندگی و بافندگی، دستمال کاغذی، تولید آجر، لاستیک سازی، مقوا سازی، چرم و کفش، ریخته گری، ذوب فلزات و بسته بندی توانستند نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی منطقه ایفا کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه فرش نیز مناطق روستایی و عشایری شهرستان از قابلیت های ویژه ای برخوردار بوده و شرکت تعاونی فرش شهید بهشتی با 2 هزار و 309 عضو و اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف ورامین با یک هزار و 732 نفر عضو سالانه ده هزار متر مربع فرش تولید می کنند.
شهرستان ورامین در ۳۵کیلومتری جنوب شرقی شهر تهران دارای دو بخش مرکزی و جواد آباد و 50 روستا است.
جمعیت روستاهای این شهرستان 47 هزار و 941 نفر است که 28 هزار و 546 نفر در روستاهای بخش مرکزی و 19هزار و 377 نفر در روستاهای بخش جواد آباد ساکن هستند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار