نمایشگاه محصولات عمان در تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.
کد خبر: ۳۰۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 26 September 2016
این نمایشگاه به مدت پنج روز از پنجم تا نهم مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.

این نمایشگاه در گروه صنایع غذایی، مواد تبدیلی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پزشکی و ساختمان میزبان شرکت های عمانی است.

قرار است در حاشیه این نمایشگاه، نشست های تخصصی میان فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود.

به گزارش ایرنا، «ایمن الحسنی» نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان دیروز اعلام کرده بود که در این نمایشگاه 80 شرکت عمانی فعال در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، مواد غذایی، بسته بندی، صنایع ساختمان، امور بانکی و خدمات حضور دارند.

وی با بیان اینکه بازار عمان به روی کالاهای ایرانی باز است، تاکید کرد که بازرگانان عمانی علاقه مندند با بازرگانان ایرانی کار کنند؛ هدف ما در این نمایشگاه، آشنایی بازرگانان دو کشور برای دستیابی به فرصت های جدید تجاری است.

پارسال هفت هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید کردند؛ بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشکل از 57 شرکت بزرگ عمانی با 200 شرکت بزرگ ایران دیدار کردند. 

در سال 2006 میلادی حجم تجارت دو کشور 200 میلیون دلار بود که اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است. همچنین تا سال گذشته خط کشتیرانی مستقیم و منظم برای تبادل کالا نداشتیم و کالاهای ایرانی باید به امارات می رفت و سپس با تریلر به عمان می رسید.

از اردیبهشت پارسال خط کشتیرانی در مسیر صحار و بندر رجایی افتتاح شد که اکنون 2 کشتی کانتینربر و فله بر هر 15 روز یکبار در این مسیر در حال حرکت است. خط مسافری خصب به قشم نیز با استقبال بازرگانان همراه شده است. همچنین پروازهایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد. 


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار