تابناک تهران- سخنگوی فراکسیون امید تاکید کرد که رویکرد فراکسیون برای تحقق خواسته های فرهنگیان همچنان تعامل با وزیر آموزش و پرورش است و گزینه استیضاح در حال حاضرین آخرین گزینه قرار دارد.
کد خبر: ۳۰۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 24 September 2016
همزمان با آغاز سال تحصیلی یکی از موضوعات مورد سوال در رابطه با آموزش و پرورش، سرنوشت علی اصغر فانی در وزارت آموزش و پرورش بود که امروز  این سوال در حاشیه زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید نیز مطرح شد.

اگر چه در پاسخ به این سوال عارف با تاکید بر به حق بودن مطالبات فرهنگیان  تاکید کرد «معتقدیم که با تعامل و گفت‌وگو می‌شود موضوع را حل کرد» اما برخی رسانه ها به نقل از عارف مدعی شدند که استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد.

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در رابطه با این موضوع و اینکه آیا فراکسیون امید طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده است گفت: در حال حاضر فراکسیون تصمیم تازه ای در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش نگرفته است و اساسا این موضوع در جلسات اخیر فراکسیون حتی مطرح هم نشده است.

او افزود: پیش از این بر اساس تصمیمی که در هیات رییسه فراکسیون امید گرفته شده بود مقرر شده بود تا موضع رسمی فراکسیون درباره استیضاح آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش پس از جمع بندی کمیته بررسی استیضاح اعلام شود.

سخنگوی فراکسیون امید ادامه داد: این کمیته به ریاست آقای داود محمدی نماینده تهران تشکیل شده بود و مقرر شد تا انتقادات و نقطه نظرات درخواست کنندگان استیضاح را جمع بندی و به آقای فانی وزیر آموزش و پرورش منتقل کنند.

پارسایی تصریح کرد: کمیته بررسی استیضاح وزیر آموزش پرورش پس از برگزاری جلسه با آقای فانی گزارش را در اختیار هیات رییسه فراکسیون امید قرار داد که این گزارش با حضور اعضا مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت فراکسیون امید تصمیم قطعی خود را درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش را گرفت.

او با بیان اینکه در پایان آن جلسه فراکسیون مخالفت خود با استیضاح وزیر آموزش و پرورش را اعلام کرد گفت: با توجه به  بازگشایی مدارس و لزوم تمرکز به امور تعلیم و تربیت همزمان با آغاز سال تحصیلی، اعضای فراکسیون بر این موضع پافشاری کردند که در حال حاضر وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند کار قابل توجه ای برای راضی کردن منتقدان انجام دهند.

پارسایی در خاتمه گفت: بنابراین رویکرد فراکسیون برای تحقق خواسته های فرهنگیان همچنان تعامل با وزیر آموزش و پرورش است و گزینه استیضاح در حال حاضرین آخرین گزینه قرار دارد.  با این حال این تصمیم به معنای نادیده گرفتن مطالبات فرهنگیان نیست و قطعا فراکسیون هم نسبت به این مسئله بی تفاوت نخواهد بود و برای تحقق این مطالبات تلاش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار