تابناک تهران - این روزها شهروندان ورامین با چالشی جدی روبرو شدند... چالش زباله... زباله هایی که حالا چهره ی شهر و حال ساکنین را دگرگون کردند...
کد خبر: ۲۹۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 21 September 2016
امروزه زیباسازی سیمای شهر یکی از بزرگترین دغدغه های شهروندان و مسئولین شهری است، اما چندوقتی است شهروندان ورامین ناراحتند و معترض به زباله هایی که سیمای شهرشان را به هم ریخته... وجود زباله در معابر پرتردد شهری آسیب جدی به سیمای شهری ورامین می‌زند و علیرغم تلاش نارنجی پوشان دیار ورامین، این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

درحالی‌که برخی، کمبود مخازن زباله و عدم توجه کافی به پاکیزگی شهر را علت وجود زباله عنوان می‌کنند اما عده‌ای نیز معتقد هستند که وضعیت موجود در سایه بی‌تفاوتی تعدادی از شهروندان و مردم به اصول شهروندی و عدم رعایت حقوق دیگران تحقق‌یافته است.
 چالشی به نام زباله
با وجود اینکه مأموران شهرداری در حوزه خدمات شهری در حال تلاش برای خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، اما وجود زباله در نقاط مرکزی شهر نظیر ۱۵ خرداد، شهدا، مسجد جامع، طالقانی و غیره در ساعاتی از روز شهروندان ورامینی را  نگران کرده  و باید مدیران شهری برای این معضل فکری کنند. البته شهردار ورامین اعتقاد دارد که مخازن زباله به‌اندازه و تعداد کافی در شهر وجود دارد و باید برخی شهروندان، زباله‌های خود را به‌جای گذاشتن در جوی‌ها و معابر، در داخل سطل‌های زباله قرار دهند.
 
علی حیدریان، شهردار ورامین با اشاره به این نکته که تعامل شهروندان برای ارتقای وضعیت سیمای شهری بسیار مهم است، گفت: "رفتگران شهرداری علیرغم سختی کار خود از تمام ظرفیت‌های موجود برای به وجود آمدن شهری پاکیزه استفاده می‌کنند و در این راستا نقش و تعامل شهروندان به‌عنوان یک عامل مهم و اثربخش مطرح است."
 
در اینکه شهرووندان هم باید هوکاری لازم داشته باشند هیچ حرفی نیست اما واقعا فقط شهروندان هستند که باعث این اوضاع شدند؟؟؟ پس مدیریت شهری چه وظیف ای دارد؟؟؟ آیا در شهرهای برگتر از ورامین این شهروندان هستند که اوضاع را کنترل میکنند؟؟؟؟ به نظرتان اگر مخازن کافی و لازم وجود داشته باشد بازهم مردم زباله هایشان را در کنار خیابان رها میکنند؟؟؟
 
یکی از مشکلات ورامین در این حوزه کمبود مخازن زباله برای جلوگیری از به هم ریختگا زباله هاست. هرچند شهردار این شهر به این کمبود اعتقادی ندارد، اما با تأکید بر این نکته که تلاش داریم تا خدمت‌رسانی در این حوزه را گسترش دهیم، گفت: "هم‌اکنون دستور خریداری ۱۰۰ مخزن زباله جدید برای شهر ورامین صادرشده است."

شهردار ورامین با اشاره به این نکته که مخازن خریداری شده در نقاط مختلف شهری جانمایی خواهند شد، افزود: "مخزن زباله‌های خریداری‌شده در مکان‌هایی مختلف شهر ورامین جانمایی می‌شود تا شهروندان و مردم مشکلی در گذاشتن زباله‌های خود نداشته باشند."
 
وی  با اشاره به این نکته که همکاری شهروندان در حوزه مدیریت پسماند وعدم گذاشتن زباله‌ها در معابر به سیمای شهری کمک شایانی را می‌کند، متذکر شد: "بدون تردید ارتقای سیمای شهری ورامین با کمک شهروندان و مردم قابل حصول است، در غیر این صورت شهرداری نمی‌تواند به‌تنهایی به موفقیتی در این زمینه دست پیدا کند."
 
به هر حال چه به خاطر بی تفاوتی شهروندان و چه به دلیل کمبود مخازن زباله، این سیمای شهری ورامین است که در شرایط نامناسبی به سر می برد و این موضوع هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت نتایج منفی دربرخواهد داشت. تغییر این شرایط و بهبود اوضاع تنها همکاری و تعامل دوجانبه از سوی مدیریت شهری و شهروندان را نیاز دارد...
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار