تابناک تهران - از سگ ها میگوییم البته نه سگ های عزیز کرده از نژاد برتر، از سگ های ولگردی که حالا به شهرها رسیدند انگار آنها هم به دنبال سهم خواهی و زندگی مشترک با انسان ها هستند، هرچه باشد نمیخواهند از هم نواعان خود عقب بمانند و حق شان پایمال شود..
کد خبر: ۲۹۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 19 September 2016
بعضی هایشان عزیز کرده شدند و شناسنامه دارند، صاحبان شان نام های انسان ها را برایشان انتخاب میکنند و از نجاست مبرا هستند، اما گروهی دیگر از آنها هنوز هم به شغل شریف ولگردی مشغولند و نه شناسنامه ای دارند نه صاحبی که مثل بچه اش به او رسیدگی کند... درست حدس زدید راجع به سگ ها صحبت میکنیم، البته به سگ های عزیز کرده با نزادهای برتر دیگر کاری نداریم چراکه انگار گوش شنوا نداریم برای صحبت، اما میخواهیم از این سگ های ولگرد بگوییم... از سگ های ولگردی که حالا به شهرها رسیدند انگار آنها هم به دنبال سهم خواهی و زندگی مشترک با انسان ها هستند، هرچه باشد نمیخواهند از هم نواعان خود عقب بمانند و حق شان پایمال شود. سگ هایی که در این روزها به همه جا رسیدند از تهران گرفته تا پایتخت مسکن مهر ایران ... پرند...
 سگ های ولگرد به دنبال سهم خواهی
هر چند شهرداری پرند مبادرت به جابجایی سگ های ولگرد به دیگر مناطق کرده است ولی همچنان شاهد پرسه زدن دسته جمعی سگ های ولگرد در سطح معابر پایتخت مسکن مهر ایران هستیم.
 
شهروندان پرند در حالی روزهای آخر فصل تابستان را سپری می کنند که وجود دهها و بلکه صدها قلاده سگ که به طور دسته جمعی در سطح معابر عمومی شهر پرسه می زنند، که رنجش شهروندان را به دنبال دارد.
 
در ماههای گذشته شهرداری پرند سگ های ولگرد را جمع آوری و در منطقه ای ویژه در رباط کریم پناه داد؛ اما روند افزایش زاد و ولد این حیوان و همجواری با بیابان های ساوه و قم باعث شده است تا سیمای شهر پرند دوباره به وجود سگ های ولگرد پر شود و مردم شاهد قُلدری دسته های بزرگ سگ ها در پارک ها، بولوارها، فضای سبز و مقابل مهد کودک ها ، مدارس و برج ها باشند.
 
یکی از پرسنل درمانی مستقر در شیفت شبانگاهی درمانگاه پرند ضمن هشدار از گاز گرفتگی این سگ ها، گفت: "چندین نفر در روز به دلیل گاز گرفتگی سگ های ولگرد به این مرکز درمانی مراجعه می کنند و علاوه بر اینکه هزینه های درمانی زیادی را متحمل می شوند چند روزی هم باید تحت مداوا و مراقبت های پزشکی باشند."
 
پیش از این هم، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم ، بهارستان و پرند در مجلس شورای اسلامی در دیدار مردمی هفته گذشته خود با مردم پرند در خصوص مبارزه و جمع آوری سگ های ولگرد، گفت: "هر کس از شهروندان یا دانشجویانی که دارای طرح علمی و پژوهشی برای مبارزه درست و جمع آوری سگ ها باشند مورد حمایت قانونی و مالی قرار می گیرند تا دیگر شاهد به وجود آمدن مشکلات درمانی و غیره در این منطقه از جنوب غرب تهران نباشیم."
 
البته مشکل شهروندان پرندی  تنها به این سگ ها ختم نمی شود، شیوع حشرات سفید که بیشتر به مگس های سفید معروف هستند از دیگر معضلاتی است که رنجش خاطر مردم پرند را به دنبال دارد.
 
رژه حشرات سفید که هنوز تعدادشان در سطح معابر و پارک ها ی پرند رو به فزونی نگذاشته باید مورد بررسی و دقت قرار گیرند و تدبیری برای مبارزه صحیح با آنها اندیشیده شود.
 
باید دقت داشت اتفاق زیست محیطی که این حشره در تهران به وجود آورده در دیگر شهرهای اطراف تهران در حال گسترش است که مبارزه به موقع می تواند این معضل را پایان دهد و اگر برنامه ریزی و سیاست درستی در این زمینه اعمال نشود شاهد سفرهای بعدی این حشره سفید به دیگر شهرهای کشور خواهیم بود.
منبع: تابناک
برچسب ها: پرند ، سگ ولگرد ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار