نماینده مردم تهران در مجلس:
تابناک تهران- پاییز که نرسیده نگرانی ها از سر رسید. نگرانی از بابت افزایش ترافیک و به دنبال آن افزایش آلودگی هوا. بر همین اساس پیشنهادات برای گذر کم خطر از دوران یک به یک روی میز می آید و جدی ترین آن تعطیلی دو هفته ای مدارس در فصل پاییز. پیشنهادی که به گفته نمایندگان مجلس تنها مسکنی است موقتی.
کد خبر: ۲۹۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 18 September 2016
پيشنهاد تعطيل شدن مدارس و دانشگاه‌ها در روزهايي كه جدول‌هاي شاخص آلودگي هوا نشان از آلوده‌ترين روزها مي‌دهد، ‌قرار است با هدف در نظر گرفتن سلامت دانش‌آموزان و دانشجويان، ‌بار ترافيك شهري چون تهران را هم كاهش دهد.

اين پيشنهاد كه از سوي دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست به دولت داده شده است، در حال بررسي و واكاوي است، ‌تا با در نظر گرفتن نظر سازمان‌ها و نهادهايي چون محيط زيست، ‌آموزش و پرورش و ارگان‌هاي مرتبط نهايي شود و به مجلس فرستاده شود.

پاييز و زمستان هر سال، ‌با سرد شدن هوا و وقوع پديده اينورژن يا همان وارونگي دمايي، ‌حجم هواي آلوده‌اي كه از منابع مختلف به اتمسفر مي‌رود، ‌به خاطر سنگيني هواي سرد در پايين‌ترين ارتفاع خود قرار مي‌گيرد و اهالي شهرها را دچار مشكلات مختلف قلبي تنفسي مي‌كند.

جدول‌هاي شاخص‌هاي آلاينده و روزهاي آلوده سال نشان از اين دارد خاكستري‌ترين روزها اواخر پاييز و اوايل زمستان است، روزهايي كه دايما از سوي متوليان هواي شهرها، ‌خبر تعطيلي مدارس و هشدار براي خارج نشدن گروه‌هاي حساس از خانه‌ها شنيده مي‌شود.

 دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست در اين پيشنهاد، ‌علاوه بر در نظر گرفتن سلامت گروه‌هاي حساس دانش‌آموزي و دانشجويي، ‌كم كردن بار ترافيك شهري را هم درنظر گرفته است، ‌ترافيكي كه با آغاز سال تحصيلي ٣٠ درصد به آن افزوده مي‌شود. اما شايد اين راهكار، ادامه راهكارهاي موقتي براي حل معضل آلودگي هوا به نظر برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز همین عقیده را دارد و  تاکید دارد که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس تهران در فصل پاییز، ضمن آنکه موجب اُفت تحصیلی دانش آموزان می‌شود، صرفا مُسکِنی‌ برای هوای پایتخت به‌حساب می‌آید.

به گفته فریده اولادقباد مطرح کردن چنین طرح‌هایی پایدار نیست و صرفا اقدامی کوتاه مدت محسوب خواهد شد. 
او اعتقاد دارد که «اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس پایتخت در فصل پاییز جوابگوی رفع مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوای کلانشهری مانند تهران نیست و مسئولان باید به فکر ارائه راهکارهای اساسی باشند.»

اولادقبا ابراز امیدواری می کند که مسئولان مربوطه در کارگروه آلودگی هوای پایتخت به فکر دیگری جز تعطیلی مدارس باشند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
به نظر من كه بايد يكماه تعطيل شده ودر تابستان مدارس يكماه ديرتر تعطيل شوند، ضمناً از اول مهر تردد موتوسيكلت وخودروهاي دودزا ممنوع شود، دولت بايد در رفع اين فاجعه جدي باشد.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
به نظر من كه بايد يكماه تعطيل شده ودر تابستان مدارس يكماه ديرتر تعطيل شوند، ضمناً از اول مهر تردد موتوسيكلت وخودروهاي دودزا ممنوع شود، دولت بايد در رفع اين فاجعه جدي باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار