تابناک تهران - محرومیت همیشه در روستاهای دورافتاده نیست... گاهی آنقدر نزدیک است که به خاطر همین نزدیکی از چشم ها جا می ماند..... دقیقا مثل منطقه 19 پایتخت، که ساکنین اش از مشکلات زیست محیطی گرفته تا فاضلاب شهری و مشکلات آب شرب گله دارند.
کد خبر: ۲۹۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸ 18 September 2016
در کلام پایتخت نشین اند، امادر واقع شاید همچون روستائیانی در منطقه ای دورافتاده گذران زندگی میکنند. هرازگاهی صدایی از آنها به گوش میرسد و شکایتی می آید ولی انگار خودشان هم به این وضعیت عادت کردند و زیاد پیگیر حل مشکلات نیستند.
 
مردم منطقه 19 تهران در حاشیه حریم جنوب غربی پایتخت از وضعیت نابسامان محیط زیست خود ناراضی اند. یکی از شهروندان این منطقه میگوید: "در جوی های منتهی به مزارع بامیه و بادمجان این منطقه، از پوشاک بچه گرفته تا فاضلاب خامی که سبزیجات و گندمها را آبیاری می کند وجود دارد. مردم محله رسالت ناحیه 5 شهرداری منطقه 19 از آب چاه استفاده می کنند و فاضلاب شهری ندارند."
 محرومیت در بیخ گوش پایتخت
حالا شورای شهر تهران است که مدتی پیگیر مشکلات مردم این منطقه شده، یکی دیگر از بزرگترین مشکلات وجود کوره های آجرپزی در مناطق مسکونی این نقطه از پایتخت است.
 
محسن پیرهادی، رئیس کمیته نظارت کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی های زیست محیطی را از مهمترین خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی این محله عنوان کرد و گفت: "محله اسماعیل آباد در نوار مرزی شهر تهران قرار گرفته و برخی مشاغل و صنایع مزاحم و دارای آلودگی های زیست محیطی از جمله کوره های آجرپزی، آبکاری ها و انبارها در بافت مسکونی این محله فعالیت می کنند که موجب نارضایتی اهالی شده و اهالی درخواست ساماندهی و رسیدگی به وضعیت این مشاغل را دارند."

پیرهادی در ادامه گفت: "مشاغلی که دارای آلودگی های زیست محیطی هستند و همچنین انبارهای تجاری، نباید در بافتهای مسکونی و در جوار واحدهای مسکونی فعالیت کنند. چرا که بعضاً این مشاغل غیر از مزاحمت برای واحدهای مسکونی، از لحاظ سیستم های ایمنی در برابر آتش سوزی و ... نیز خطر بالقوه ای به حساب می آیند."
 
یکی دیگر از مسائل مطرح شده شهروندان بحث متروی بدون پارکینگ است، در محدوده مترو آزادگان به دلیل عدم وجود پارکینگ و حجم مسافرینی که از نقاط مختلف محله و منطقه از ایستگاه مترو آزادگان استفاده می کنند، بعضاً افرادی با وسیله نقلیه شخصی تا این ایستگاه می آیند و به دلیل عدم وجود پارکینگ وسیله نقلیه خود را ساعتها در مکان های نامناسب پارک می کنند که مشکلاتی را برای ساکنان این محدوده به وجود آورده است.
 
پیرهادی در این باره هم گفت: "در حال حاضر در جنب ایستگاه مترو آزادگان یک گاراژ وجود دارد که طبق پیگیری ها متعلق به یکی از ارگان های دولتی است و در حال حاضر مورد بهره برداری قرار نمی گیرد و اهالی درخواست پیگیری های لازم جهت استفاده از این گاراژ به عنوان پارکینگ را دارند که البته ما این موضوع را به شهرداری منعکس کرده ایم تا درصورتی که این واحد جهت بهره برداری به عنوان پارکینگ حائز شرایط و ضوابط شهری باشد، در این خصوص اقدام شود."
 
البته اسماعیل آباد جز معدود مناطقی در تهران است که نوز سرای محله ندارد، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، تسریع در شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان سرای محله اسماعیل آباد را از دیگر خواسته های اهالی برشمرد و گفت ": با توجه به تغییراتی که در تقسیم بندی محلات انجام شد، ساختمان سرای محله اسماعیل آباد در محدوه محله دولتخواه شمالی واقع شده و عملاً نمی تواند خدماتی به اهالی محله خود ارائه دهد که البته شهرداری به منظور رفع این مشکل تصمیم به احداث ساختمانی به عنوان سرای محله در داخل محله اسماعیل آباد کرد و طبق بررسی های به عمل آمده نقشه های اجرایی ساختمان نیز تهیه و تأیید شده اند و لیکن عملیات اجرایی تاکنون شروع نشده است که می بایست این امر تسریع شود."
 
مشکلات روشنایی در برخی خیابان های این منطقه، قدیمی و چوبی بودن  تیرهای چراغ برق، کم عرض بودن خیابان ها و مشخص نبودن مسیر تاکسی ها از دیگر مشکلات مطرح شده توسط شهروندان بود که شورای شهر مکاتبات لازم را با شهرداری و ارگان های مربوطه انجام داده و پیگیر حل این مشکلات خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار