تابناک تهران- حسن روحانی تا انتخابات ریاست جمهوری و پایان دوران چهار ساله خود روزهای سختی را پیش رو دارد؛ این را می توان از تلاش تندروها در ایجاد چالش برای رییس جمهور و دولت مشاهده کرد؛ آخرین آن تلاش برای مشابهت‎سازی حسین فریدون برادر رییس جمهوری با اسفندیار رحیم مشایی، یار غار محمود احمدی نژاد در دولت دهم که به نوعی به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده بود.
کد خبر: ۲۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 17 September 2016
در راستای این مشابهت سازی سه تن از نمایندگان مجلس نامه ای به رییس جمهوری نوشته اند و از او درخواست کرده اند که از ورود حسین فریدون به نهاد ریاست جمهوری جلوگیری کنند.

خواسته ای عجیب و بی ارتباط به حیط وظایف و اختیارات نمایندگی و طرح درخواستی که صرفا و صرفا در چارچوب اختیارات ریاست جمهوری است که بتواند مسوولان و مدیران دولتش را منصوب کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر با اعلام این خبر که 3 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود حسین فریدون به نهاد ریاست جمهوری شدند، نقش حسین فریدون در برخی از مسائل مالی اخیر و فیش‌های نجومی را عامل این درخواست توصیف کردند.

این در حالی است که تاکنون این ادعا در هیچ محکمه ای به اثبات نرسیده است که حسین فریدون در مسائلی همچون فیش های نجومی به طور قطع نقش داشته است.

اما این دلیل نمی شود، آنها که به دنبال به چالش کشیدن دولت هستند از این بهانه که افکار عمومی هم نسبت به آن حساس شده به سادگی بگذرد و نخواهد از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرد.

این افراد تلاش می کنند در کابینه روحانی پاشنه آشیلی را پیدا کنند که همانند دولت احمدی نژاد با هدف قرار دادن آن بتوانند دولت را به چالش بکشند. موضوعی که امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم معتقد است نامه چند نماینده به رئیس جمهور در مورد ممانعت از ورود حسین فریدون به نهاد ریاست جمهوری تلاش مخالفان دولت برای تشابه سازی بین فریدون و مشایی است.

به گفته این نماینده مجلس، درخواست نمایندگان از رئیس جمهور در مورد آقای فریدون دخالت نابجا در امور قوای دیگر است. اگر کسی تخلفی کرده سازوکار آن در قانون مشخص شده و حسب درخواست چند نفر نمی‌شود کسی را از حقوقی محروم کرد بدون اینکه هیچ گونه سندی وجود داشته باشد.

جعفرزاده با بیان اینکه مخالفان دولت به دنبال پروژه‌سازی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستند و می‌خواهند فضای رسانه‌ای را برای دولت مسموم نگه دارند و آن‌ها تا انتخابات داستان های زیادی خواهند گفت به ایسنا گفت: این‌ها می‌خواهند بگویند در این دولت هم مشایی وجود دارد در حالی که مشایی یکی بود و دیگر هم وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد:  روحانی مثل احمدی نژاد نیست که بخواهد خط قرمزهایی داشته باشد بلکه خط قرمزهای ایشان نظام و انقلاب است و من مطمئنم اگر خود رئیس جمهور به نتایجی برسد به دلیل اینکه حقوقدان خبره و متبحری است برخورد خواهد کرد. اما تا حالا کسی سندی در مورد آقای فریدون ارائه نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار