رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از آغاز نهضت فرهنگی حفظ بناهای میراثی تهران خبر داد و گفت: هر ماه از بناهای تاریخی تهران که به خوبی نگهداری می‌شوند، بازدید می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 17 September 2016
احمد حکیمی‌پور صبح امروز در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران احیای ساختمان تاریخی ارباب رستم گیو با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی شهر تهران مسائل هویتی و میراثی است، گفت: خوشبختانه در دوره اخیر و با توجه به ثبات مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی شاهد رابطه خوب شورا، شهرداری و میراث فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز نهضت فرهنگی حفظ بناهای میراثی تهران آغاز می‌شود، گفت: بعضا بناهای دارای ارزش پس از ثبت، خوب نگهداری نمی‌شوند و برهمین اساس سعی داریم در این برنامه به طور ماهانه از ساختمان‌های میراثی بازدید کنیم که پس از ثبت و مرمت به خوبی نگهداری شده‌ باشند.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به ساختمان‌ها پس از ثبت ملی، کاربری‌هایی متناسب با هویت ساختمان داده شود، گفت: هر ماه از بناهای ثبت شده که خوب نگهداری می‌شوند بازدید و از نگهدارندگان آنها تقدیر خواهد شد.

حکیمی‌پور با بیان اینکه ساختمان ارباب رستم گیو که حالا به پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی بدل شده، یک ساختمان ارزشمند و میراثی شهر تهران است که جهاد دانشگاهی آن را فعال نگه داشته است.

وی با بیان اینکه در شهر تهران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی ما مسئله فرهنگ و هنر بوده است، تصریح کرد: متاسفانه بناهای تاریخی که پس از ثبت و مرمت خوب نگهداری نمی‌شوند، زیاد هستند که باید نگهدارندگان آنها معرفی شوند تا مردم بدانند چه افرادی از شناسنامه فرهنگی و تاریخی شهرشان خوب نگهداری نمی‌کنند.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه استمرار نهضت فرهنگی حفظ بناهای میراثی تهران نیازمند همراهی سایر مجموعه‌ها است، گفت: امروز حفظ بناهای میراثی به یک دغدغه بدل شده و با همه توان در راستای حفظ این بناها تلاش خواهیم کرد.

همچنین حکیمی‌پور با اعلام خبر ارائه طرحی درخصوص الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه جامع عملیاتی حفاظت، تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اماکن و محدوده‌های تاریخی – فرهنگی شهر تهران، در احیا، بهسازی و بازآفرینی محدوده بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: یک فوریت آن به زودی برای جمع‌آوری امضاء و به صحن شورای شهر آورده می‌شود و در صورت تصویب شهرداری باید برنامه‌های عملیاتی خود را برای نگهداری شهر تهران ارائه دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار