سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:
تابناک تهران - سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: پس از پایان تعطیلات مجلس قطعا یکی از مهمترین دستور کارهای جلسات مجلس بررسی FATF فارغ از حاشیه های سیاسی است.
کد خبر: ۲۹۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 13 September 2016
بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با تابناک تهران، با بیان این مطلب با تاکید بر اینکه پذیرش معاهده FATF در جهان امروز برای همکاری های مالی و بانکی یک ضرورت است گفت: نباید پذیرش این معاهده به سرنوشت برجام دچار شود به حاشیه های سیاسی و جناحی دامن بزند.

او افزود: قانون مبارزه با پولشویی پیش از این در مجلس به تصویب رسیده بود و از توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته است که برپایه این قانون امروز دولت کنونی موظف به اجرای آن و بالطبع پذیرش معاهده FATF است.

نعمتی ادامه داد: امضاء معاهده FATF در حال حاضر سوالات و ابهاماتی برای برخی به خصوص نمایندگان مجلس به وجود آورده است که ضروری نسبت به رفع آن اقداماتی شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر همین اساس پس از پایان تعطیلات مجلس قطعا یکی از مهمترین دستور کارهای جلسات مجلس بررسی FATF فارغ از حاشیه های سیاسی است.

نعمتی با بیان اینکه مسوولان اقتصادی از جمله رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات نمایندگان به مجلس دعوت می شوند گفت: تلاش می شود که با حضور و ارایه توضیحات مسوولان اقتصادی به نمایندگان نسبت به رفع ابهامات در یک فضای آرام و کارشناسی و بدون حاشیه های سیاسی اقدام شود.  
 
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه پذیرش معاهده FATF در جهان امروز برای همکاری های مالی و بانکی یک ضرورت است گفت: عدم پذیرش معاهده FATF با وجود توافق هسته ای و رفع تحریم ها هنوز محدودیت های مالی و بانکی را برای کشورمان باقی گذاشته بود پس به نظر لازم است برای پایان دادن به این محدودیت ها نام کشورمان را از فهرست سیاه FATF خارج کنیم.

نعمتی در خاتمه گفت: چندین سال اعمال تحریم های ظالمانه، سرعت پیشرفت و توسعه کشور را کند کرده بود. اکنون که با تدبیر نظام اعمال این تحریم ها متوقف شده است باید یکبار دیگر به روند پیشرفت و توسعه کشور سرعت بخشید و هر مانعی که این سرعت را کند می کند را کنار زد بر این اساس ضروری است با حفظ ملاحظات داخلی معاهده FATF را پذیرفت و از حاشیه سازی ها سیاسی و جناحی برای حفظ منافع ملی پرهیز کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار