رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: ثبت سند خودرو فقط براساس قانون و ماده 29 جرائم رانندگی باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.
کد خبر: ۲۹۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 11 September 2016
محمدرضا دشتی اردکانی این مطلب را روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور شفاف سازی و خارج کردن مردم از سردرگمی برای ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی و همچنین اختلاف نظر پیش آمده با ناجا، عنوان کرد.
 
دشتی اردکانی افزود: اظهارات وزیر کشور در خصوص ثبت سند خودرو که در رسانه ها به آن پرداخته شد، نشان می دهد که مشاوره درستی به وزیر کشور داده نشده است.
 
وی خاطرنشان کرد: آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، همچنین سخنگوی این قوه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم به صراحت اعلام کرده اند که هرگونه نقل و انتقال خودرو و تنظیم سند خودرو فقط باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و مردم به آنجا مراجعه کنند و کار پلیس فقط ، پلاک خودرو است.
 
وی ادامه داد: هرگونه سند تنظیمی در دفاتر یاد شده، سند رسمی به شمار می آید که به هیچ عنوان قابل انکار نیست.
 
دشتی اردکانی تصریح کرد: حاکمیت براساس قانون افراد ممنوع المعامله را به دفاتر اسناد رسمی اعلام می کند؛ آیا نیروی انتظامی هم به بانک افراد ممنوع المعامله دسترسی دارد و آیا اسامی این افراد در اختیار پلیس قرار گرفته است؟
 
وی اضافه کرد: دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم سند علاوه بر دسترسی به بانک اطلاعات افراد ممنوع المعامله، افراد را از طریق ثبت احوال احراز هویت می کنند تا یک معامله صحیح انجام شود بنابراین برگ سبز خودرو که پلیس ادعا می کند سند است نمی تواند افراد ممنوع المعامله و افراد مهجور را شناسایی کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
خب این سورس رو در اختیار پلیس هم قراربدین!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار