نماینده مردم خاش در مجلس با گرامیداشت سال روز ازدواج پر افتخار و پر مهر حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا(س) و با تبریک بمناسبت پیوند معنوی و گرامی به ۸۵ زوج در شهرستان خاش افزود: بنده بر حسب وظیفه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور دارم که این کمیسیون مسائل و معضلات اجتماعی، های خدماتی و مشکلات موجود در جامعه که گریبان گیر جوانان هستند در طول هفته مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 06 September 2016
علی کرد گفت:کار کمیسیون اجتماعی بسیار گسترده و پر حجم است و شامل استخدام در سراسر کشور، رفع مشکلات جوانان و ازدواج آسان می‌شود.

وی گفت: طرح ها و برنامه هایی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان به کمیسیون مربوطه ابلاغ شده تا جوانان بتوانند به کار و اشتغال بپردازند و کانون گرم خانواده را تشکیل بدهند.

نماینده مردم خاش در ادامه تاکید کرد: گسترش راحت طلبی، رفاه زدگی، لذت جویی و بی مسؤولیتی در زندگی را هدف اساسی و مهم دشمنان اسلام دانست و گفت: در مقابل چنین هجمه هایی باید ازدواج آسان، راحت و بی دغدغه را برای جوانان به یک سنت فرهنگی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه خیرین و بزرگان جامعه در تسهیل ازدواج جوانان نقش مهمی دارند، افزود: ولی متأسفانه میلیونها جوان در مقدمات ازدواج، شغل و تأمین معاش مشکلات بسیار اساسی دارند و این در حالی است که دشمنان تلاش گسترده ای دارند که سرگرمیهای هوس آلود و سرشار از گناه را به سهولت به الگوی طبیعی زندگی جوانان امروز تبدیل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع ازدواج و فرزندآوری نیز اشاره و اظهار کرد: این موضوع در جامعه ما از نیازها و ضرورت ها است؛لذا وقتی پسر و دختر جوان به سن ازدواج رسیدند باید هر چه سریع تر مقدمات ازدواج آنان فراهم شود.

کرد اظهار داشت: تأخیر از سن ازدواج عوارض جسمانی، روحانی و اجتماعی در پی خواهد داشت و برای جلوگیری از تاخیر در ازدواج باید ازدواج های آسان و کم هزینه را در جامعه ترویج دهیم.

علی کُـرد همچنین از خدمات ارزنده نهاد های حمایتی در شهرستان خاش همانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران و سایر مسئولان که قدم هایی جهت ازدواج آسان و تهیه جهیزیه و تدابیر ساخت مسکن را در نظر گرفته اند تشکر کرد.

وی اظهار داشت: معضلات اجتماعی باعث ایجاد ناراحتی و دل نگرانی در خانواده ها الخصوص دختران و پسران شده است و همین امر سبب بی سامانی و بی برنامگی در میان جوانان شده و اکنون که متولیانی دلسوز همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران توانستند قدمی بزرگ در جهت حل این مشکل بردارند جای بسی خوش حالی است.

علی کُرد با اشاره به وجود آداب و رسوم غلط در مراسمهای ازدواج امروزی در منطقه اذعان داشت: آداب و رسومی وارد مراسمات امروزی شده اند که نمود تهاجم فرهنگی در عقاید و تفکر مردم است.

کرد اظهار داشت: باید الگو برداری شود از فرهنگ اصیل و اسلامی ازدواج در ایرندگان، کارواندر، مکران، پشتکوه، حاشیه تفتان و از فرهنگ اصیل ارتباطی و اجتماعی، پوشش و زبان محافظت شود.

علی کُرد گفت: ظرفیت اشتغال برای سازمان ها، ارگان ها و ادارات مشخص و محدود است لذا باید نسبت به آموزش و یادگیری فنون جهت تولید صنایع دستی همچون حصیربافی، گلیم بافی، سکه دوزی و غیره تلاش کرد تا بتوانیم معضل بیکاری را حل کنیم.

وی همچنین از صنایع دستی بخش ایرندگان بعنوان صنایع زیبا و پر افتخار کشور یاد کرد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار