مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: وجود موزه در هر استان از لحاظ گردشگری یکی از مهمترین نیازها محسوب می شود چراکه مردم از طریق موزه با تاریخ و فرهنگ هر منطقه آشنا می شوند.
کد خبر: ۲۹۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 05 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: با توجه به پیگیری های مکرر مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور و استان، رده حفاظتی موزه باستان شناسی شهرستان دره شهر که یکی از مهمترین موزه های استان است و بخش مهمی از آثار شهر تاریخی سیمره را نمایش می دهد به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شرایط موزه باستان شناسی دره شهر نیاز به آمادگی بیشتری دارد و باید مشکلات تکنیکی در این موزه رفع شود، تاکید کرد: این مشکلات تکنیکی در تعامل با نیروی انتظامی برطرف خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: وجود موزه در هر استان از لحاظ گردشگری یکی از مهمترین نیازها محسوب می شود چراکه مردم از طریق موزه با تاریخ و فرهنگ هر منطقه آشنا می شوند.

شنبه زاده بیان کرد: موزه دره شهر نخستین موزه باستان شناسی استان ایلام است که به عنوان تنها موزه تخصصی باستان شناسی غرب کشور نیز شناخته می شود.

وی یادآور شد: برخی از اشیا نگهداری شده در این موزه مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است که در این موزه نگهداری می شوند.

شهر تاریخی سیمره دارای مسجد تاریخی، خانه اربابی و حتی طبق گفته کارشناسان دارای بازار محلی است. این آثار هم اکنون در شهر تاریخی موجود هستند که از قدمت و عظمت این شهر تاریخی حکایت دارد./م
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار