کد خبر: ۲۹۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 04 September 2016


در جلسه علنی شورای شهر کرج که پیش از ظهر امروز، یکشنبه برگزار شد، روسای کمیسیون های مختلف انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه علنی شورای شهر کرج پیش از ظهر شنبه با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار کرج برگزار و پس از تعیین اعضا و روسای کمیسیون های شورا به اعتراضات فرمانداری نسبت به مصوبات شورا رسیدگی شد.

بر این اساس رضا شریفی به عنوان رئیس و خسرو سرحدی به عنوان نائب رئیس کمیسیون بودجه، سعید مصطفایی رئیس و داوود وحیدی نائب رئیس کمیسیون حقوقی، حجت الله غلامرضایی رئیس و بهنام محمودی نائب رئیس کمیسیون عمران، صادق باغستانی رئیس و حمیدرضا ابوالحسنی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

همچنین حمیدرضا ابوالحسنی به عنوان رئیس کمیسیون ماده ۷۷، محمود دادگو رئیس کمیسیون ماده ۳۷، محمد علی بخشی، خسرو سرحدی و مصطفی سعیدی سیرایی به عنوان روسای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، علی حاج کاظم رئیس کمیسیون معاملات و فاطمه آجرلو رئیس کمیسیون ماده ۷ شد.

در ادامه این جلسه واگذاری بحث مقابله با سد معبر مناطق ۱۲ گانه به بخش خصوصی که در کمیسیون عمران به سبب بار مالی ۴ میلیارد تومانی به شهرداری و نیز عدم تعیین تکلیف نیروهای کنونی سد معبر با مخالفت رو به رو شده بود، مورد بررسی قرار گفت.

محمدرضا رضاپور، قائم مقام شهردار کرج اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن این مهم شهرداری از نهاد مجری به ناظر تبدیل می شود و می تواند موضوعاتی مانند ساماندهی متکدیان را از بخش خصوصی پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای کنونی سد معبر از محل تامین نیرو هستند و می توانند وارد فهرست پیمانکاران بخش خصوصی شوند.

علی ترکاشوند، شهردار کرج نیز با تاکید بر اینکه این واگذاری می تواند از فساد در بخش سد معبر جلوگیری کند، افزود: این اقدام به نفع شهر و شهرداری است و نیروهای آن نیز می توانند توسط پیمانکار مجددا به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه سد معبر سبب زشتی چهره شهر شده است، بیان کرد: عدم نظارت اصناف بر عملکرد دست فروشان، زیان هایی برای آنان نیز به دنبال داشته که موضوع ساماندهی آنان توسط اصناف پیشنهاد شد .

در ادامه مجید کاویانی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه گرمخانه نیز موضوعی بود که توسط شورا تصویب شد و پس از اجرا با زنجیره ناقص، متوجه آسیب های آن شدیم، گفت: سد معبر باید به عنوان یک معضل اجتماعی دیده و رفع شود چرا که برای جمع آوری دست فروشان نیازمند طرحی دقیق و کامل هستیم.

وی تاکید کرد: یک وجه انجام این کار شهرداری است و بخش های مهم دیگری را نیز شامل می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

کاویانی با پیشنهاد بررسی این موضوع در کارگروهی ویژه، افزود: طرح های موفق زیادی در کلان‌شهرهای کشور وجود دارد که می توانیم با مناسب سازی، آن ها را در کرج اجرایی کنیم.

در نهایت به دستور رئیس شورا مقرر شد این لایحه با دستور اولویت بررسی به کمیسیون عمران ارجاع داده شود.

در ادامه مریم قهرمانی، عضو شورای شهر، با تاکید بر اینکه برخی کارها در شهرداری ناپخته انجام می شود، گفت: جمع آوری زباله بدون فرهنگ سازی و تنها با نصب بنر در سطح شهر کار صحیحی نیست و باید بررسی های بیشتر در این خصوص صورت گیرد.

در پایان لایحه شهرداری مبنی بر معاوضه زمینی با کاربری مسکونی باغ شهری واقع در مهرشهر به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با زمینی با کاربری تجاری واقع در باغستان به مساحت ۹۶۵ متر مربع توسط شورا به تصویب نرسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار