تابناک تهران- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر تاکید کرد که مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر ماجرای اختلاس و تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان است.
کد خبر: ۲۹۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 04 September 2016
فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب در گفت و گو با تابناک تهران گفت: قبل از اینکه موضوع اختلاس و تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان تا این حد در سطح رسانه ها مطرح شود، نمایندگان مجلس این موضوع را در دستور بررسی خود قرار داده بودند. 

وی افزود: در همین حال در هفته های گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلسه ای با حضور برخی مسوولان وزارت آموزش و پرورش و همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد تا به موضوع اختلاس و تخلفات مالی در این صندوق مورد بررسی قرار گیرد.

سعیدی ادامه داد: بر همین اساس با گزارش های ارایه شده مشخص شد که بر خلاف آنچه پیش از این مطرح شده بود عمده تخلفات مربوط به دوره قبل و دولت گذشته است.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد:بر اساس آنچه در آن جلسه مسئولان صندوق فرهنگیان اعلام کردند در سال ۹۲ هنگامی که این صندوق را از مسئولان پیشین تحویل گرفتند، بانک سرمایه به عنوان بانک زیر مجموعه این صندوق در بازه زمانی سال‌های ۸۶ تا ۹۲ حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان دارایی وصول نشده دارد.

سعیدی گفت: بنابراین بحث اصلی درباره تخلفات مالی در صندوق فرهنگیان مربوط به بدهکاران بانک سرمایه است که به گفته مسوولان صندوق عمده پولها در دولت قبل به صورت تسهیلات بدون وثیقه مکفی به افرادی پرداخت شده است که امکان وصول آن تقریبا وجود ندارد.

او در خاتمه تاکید کرد: اتفاقا به دلیل وجود همین تخلفات هم مجالس هشتم و نهم طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را در دستور کار قرار داده بودند که متاسفانه بی نتیجه ماند اما امیدواریم در این مجلس با به جریان افتادن دوباره طرح تحقیق و تفحص بتوانیم این تخلفات را ریشه یابی کنیم. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
همانگونه که فساد 3000 میلیارد ی شبکه بانکی و فساد شستا و پدیده و موسسه میزان و............. راپگیری کردند بابا ایول دارید خسته نشید یه موقغ.................................................................................................................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
چیزی هم تو این مملکت هست که توش بار مالی باشه و درش دخل و تصرف و اختلاس نشه ؟ اصلا مملکت بازرس داره ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار