رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از فوت ۱۲ نفر طی ۴ ماهه گذشته در پایتخت به دلیل مسمومیت با سرب تریاک خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 03 September 2016
محمدرضا قدیرزاده در ارتباط با آمار مرگ و میر ناشی از داروهای ترک اعتیاد گیاهی و مصرف تریاک‌های حاوی سرب اظهارداشت: متاسفانه تبلیغات کذبی در زمینه داروهای گیاهی ترک اعتیاد از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای انجام می‌گیرد که در صورت عدم توجه به هشدارها عوارض جبران ناپذیری برای افراد مصرف کننده به همراه دارد.
 
وی با بیان اینکه سودجویان تلاش می‌کنند تا مشتری‌های خود را اقناع کرده و آنها را به سمت مصرف داروهای گیاهی غیرمجاز ببرند، افزود: این تبلیغات کاملا کذب بوده و هیچ تاثیر نه تنها در درمان اعتیاد ندارد بلکه ممکن است عوارض زیادی را برای فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد.
 
رئیس گروه مطالعات اعتیاد مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در مورد کسانی که به دلیل مسمویت با سرب تریاک جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ما آمارهای خود را در این زمینه در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گذاریم و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی مردم به ویژه جوانان بتوان هرچه بیشتر میزان استفاده از این مواد را کاهش داد.
 
قدیرزاده اضافه کرد: در چند ماه اخیر، مسمومیت با سرب ناشی از مصرف مواد مخدر در کشور افزایش یافته و این بیشتر ناشی از تریاک‌هایی بوده که سال گذشته وارد کشور شده است و این مسئله سبب مسمومیت تعداد زیادی از افراد و مراجعه آنها به درمانگاه‌ها شده است.
 
این مقام مسئول در پزشکی قانونی گفت: 12 نفر طی 4 ماهه گذشته ( از ابتدای اردیبهشت تا پایان مرداد) در پایتخت به دلیل مسمومیت با سرب تریاک جان خود را از دست داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه مسمومیت با سرب از طریق استعمال مواد مخدر توسط پزشکی قانونی مطرح شد و هشدارهای لازم را در این زمینه ارائه کردیم، گفت: تریاک‌هایی که توسط بسیاری از معتادان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آغشته به سرب بوده و عوارض جبران‌ناپذیری همچون مرگ را می‌تواند به همراه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه پس از اعلام پزشکی قانونی، دستگاه‌های دیگر نیز اقدامات لازم را جهت اطلاع‌رسانی و برنامه‌های پیشگیرانه انجام دادند، گفت: پزشکی قانونی سازمانی است که نسبت به سایر دستگاه‌ها در آخر خط قرار دارد و متأسفانه زمانی که اتفاقات رخ می‌دهد، ارجاعات آن به پزشکی قانونی  می‌رسد، ولی با این حال تلاش کرده‌ایم هشدارهای خود را به موقع ارائه دهیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی مددجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
سلام بیایید مثل گذشته تریاک تولید وزیر نظر پزشکان استفاده شود/؟
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
در هر نقطه و کوچه و محله ای مواد مخدر برای فروش هست. پس مبارزه با قاچاق مخدر به کجا رسیده؟؟ بهتر نیست تریاک را آزاد کنید تا اینهمه سرباز کشته نشوند و زندانها پر نشوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار