کد خبر: ۲۸۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 01 September 2016


رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هم‌اندیشی و بهره‌مندی از نقطه نظرات کارشناسان و پژوهشگران، مهارت مدیریت شهری و دیگر نهادهای خدمت‌رسان را در کنترل آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج،‌ مجید کاویانی با بیان اینکه استفاده از نقطه نظرات کارشناسان، مهارت مدیریت شهری و دیگر نهادهای ذی‌ربط را در رسیدن به اهداف که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است افزایش می‌دهد، افزود: با توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و روند رو به رشد آن در شهرهای بزرگ، مداخله در این امور نیازمند نگاهی جدید و تفکری اثربخش است که باید در سطوح مختلف پیشگیری، مراقبت و حمایت، توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف قابل پیگیری باشد.

وی افزود: مشکلات چند سال گذشته شهر کرج به ویژه افزایش روزافزون جمعیت کلانشهر کرج، مهاجرت‌های بی رویه و غیراصولی، وجود زندان‌های متعدد و گسترش حاشیه‌نشینی همگی عواملی هستند که باعث گسترش آسیب‌های اجتماعی در این شهر شده است اما عدم شفافیت وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط و همچنین ناکافی بودن قوانین و مقررات نیز از جمله مسائلی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

کاویانی ادامه داد: موضوع طرح ساماندهی بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها، یک طرح ملی است و مستلزم اقدامات هم راستای سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: طبق تحقیقات، پیامدها و تاثیرات احداث گرمخانه‌ها می‌تواند به کاهش مرگ و میر افراد بی‌خانمان، ایجاد انگیزه برای بازگشت به اجتماع، توانمندسازی افراد بی‌خانمان و اشتغال زایی موقت برای برخی از مددجویان بیانجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار