رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: متاسفانه مردم به دلیل عدم آگاهی و تنها به این دلیل که قیمت داروهای اینترنتی بسیار ارزان بوده، اقدام به خریداری می کند.
کد خبر: ۲۸۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 01 September 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از آذرسلام، سرهنگ حافظ شريفي رئيس پليس فتا استان اردبيل گفت: این روز ها همه به نوعي رو به خرید های اینترنتی روي آورده و برخي وسايل مورد نياز خود را جهت صرفه جویی در وقت و هزینه  به صورت اینترنتی خرید مي کنند.

وي تصريح كرد: کاربران اینترت ممکن است با سایت هایی که تحت عنوان داروخانه های آنلاین و مجازی به فعالیت می پردازند، برخورد کرده باشند. برخي از افراد با راه اندازی یک سایت، اقدام به فروش دارو و محصولات آرایشی بهداشتیکرده  و از طرف دیگر افرادی هستند که به دنبال دارو های خاص می گردند که شاید در هر داروخانه ای حقيقي در سطح شهر یافت نشود یا به سختی در دسترس قرار گیرد و وقتی به این داروخانه های آنلاین مراجعه می کنند و داروی مد نظر خود را در آن پیدا می کنند بسیار خوشحال و هیجان زده اقدام به خرید آن می کنند.

وي در خصوص عواقب خريد دارو از اين نوع داروخانه ها گفت: اغلب این داروخانه ها، داروهای تقلبی یا تاریخ گذشته بوده و آن را با قیمتی بالاتر از قیمت اصلی عرضه می کنند و فرد با خرید و مصرف این داروهای تقلبی نه تنها بهبود و سلامتی پیدا نمی کند، بلکه مشکلات عدیده و گاهاً جبران ناپذیری عارض می شود.

وی اظهار كرد: از طرفی دیگر این سایت ها محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته را از برندهای معروف که قیمت آن ها بالاست، با قیمتی بسیار ناچیز تهیه كرده و با ارائه تخفيف هاي كلان به فروش مي رسانند حال آن که این محصولات یا از طریق قاچاق و تحت شرایط نامناسب وارد می شوند که کیفیت خود را از دست داده و یا یا فاسد شده است و در حالت بد بینانه تاریخ مصرف آن ها گذشته اما به قیمتی بسیار ارزان به  افراد می فروشند.

رئیس پلیس فتا گفت: مردم به دلیل عدم آگاهی و تنها به این دلیل که قیمت آن بسیار ارزان بوده، اقدام به خریداری می کند.

سرهنگ شريفي به يك نوع كلاهبرداري سايبري نيز در خريد هاي اينترنتي اشاره كرده و گفت: برخی از این سایت ها با ترفند فیشینگ كاربران را به سايت هاي جعلي درگاه بانكي هدايت كرده و اطلاعات کارت اعتباری و هويتي افراد را هنگام خريد آنلاين بدست آورده و اقدام به سرقت از حساب هاي بانكي آنها می کند و گاها از اطلاعات هويتي آنها نيز سوء استفاده ای نظير اخاذي سايبري مي شود.

رئيس پليس فتا  استان اردبیل بر جدی گرفتن هشدار های زیر و رعایت آن جهت در امان بودن از کلاهبرداری های فضای مجازی تاکید کرد:

1- شخصا آدرس صفحات را در قسمت URL ( آدرس بار ) وارد و به سایت هایی مراجعه كنند که از پروتکل https برای انتقال داده ها بهره می برد.

2- از فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (صادر شده از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت) خرید کنند.

3- در صورت امکان در موقع خرید از دوستان و آشنایان خود که دارای تجربه در این امر هستند بهره گرفته شود.

4- از فروشگاه‌هایی که کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را تبلیغ و به فروش میرسانند خرید نکنند.

5- خریداری از فروشگاه‌هایی که توسط لینک‌های ایمیل به شما معرفی می‌گردد خودداری شود. 

6- در زمان خرید آنلاین شما به یک درگاه بانکی هدایت می شوید حتما قبل از وارد نمودن اطلاعات شخصی و کارت بانک خود موارد امنیتی صفحه بانک را بررسی کنید.

7- محافظ صفحه، کارت های الکترونیک و سایر دانلودها در فضای اینترنت می توانند، حامل ویروس های خطرناک باشند. نرم افزارهای ضد ویروس و ضد جاسوسی خود را همراه با نرم افزار دیواره آتش همواره به روز و فعال نگه دارید.

8- قبل از این که خریدی انجام دهید، آدرس و شماره تلفن واقعی فروشنده اینترنتی را بررسی کنید و نسبت به صحت آن اطمینان حاصل شود. به این منظور که اگر بعداً برای شما سوالی پیش بیاید و یا به مشکلی برخورد کنید، این آدرس و شماره تلفن در دست شما موجود بوده و می توانید به آنها مراجعه کنید.

9- نهايتا در صورت خريد هاي اينترنتي به صورت روزانه و مستمر حساب های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید  تمامی برداشت های پول از حساب مطابق نظر خودتان صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار