کد خبر: ۲۸۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 31 August 2016


یک مدرس دانشگاه گفت: احداث گرمخانه ها برای اسکان کارتن خواب ها و افراد بی خانمان باید در خارج از بافت مسکونی انجام شود.

به گزارش ایرنا، دکتر مسعود حاج رسولی روز چهارشنبه در اولین میز گرد تخصصی بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی گرمخانه ها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم معتادان را درمان کنیم می بایست آنها را دوست داشته باشیم و مکان هایی را برای آنها در نظربگیریم که در بافت های مسکونی نباشد.

وی ادامه داد: می بایست گرمخانه ها در مناطقی که مسکونی نیستند اما امکانات حمل و نقلی و غیره در آن ها وجود دارد،احداث شود.

حاج رسولی با اشاره به اینکه گرمخانه ها باید در تمام فصول سال فعال باشند، افزود: مواقعی که درب گرمخانه ها بر روی افراد کارتن خواب و معتاد بسته می شود به این معناست که آنها را دو باره تردد کرده ایم و هیچ توجهی به آنان نداریم.

این مدرس دانشگاه گفت: برای کمک بیشتر به افراد کارتن خواب می بایست مسئولان ذیربط با کمک کارشناسان و اساتید دانشگاه ها اتاق فکر تشکیل دهند و اولویت های اجرایی را از سایر اولویت ها جدا کنند تا کمک بیشتری به این افراد شود.

در این نشست مسئولان فرهنگی ، اجتماعی مدیریت شهری کرج، اداره کل بهزیستی البرز و تعدادی از اساتید دانشگاه ها حضور داشتند که در خصوص تاثیرات اجتماعی و فرهنگی احداث گرمخانه ها به موارد مختلفی اشاره کردند.

شهرداری کرج در سال 93 برای افراد کارتن خواب اقدام به ایجاد گرمخانه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار