کد خبر: ۲۸۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 31 August 2016


قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه گرمخانه ها محلی برای استراحت و رسیدگی بیشتر به افراد کارتن خواب و معتاد است، گفت: خلاء وجود گرمخانه بانوان در کرج محسوس است.

به گزارش ایرنا اصغر نصیری روز سه شنبه دراولین میزگرد تخصصی بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی گرمخانه ها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد، افزود:احداث گرمخانه بانوان یکی از مواردی است که می بایست مدیریت شهری آن را در دستورکار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم یک مرکز مناسب را در شهر کرج برای اسکان بانوان داشته باشیم.

نصیری خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی که این بخش از شهروندان می توانند ایجاد کنند به مراتب بیشتر از آسیب هایی است که کارتن خواب ها می توانند داشته باشند.

وی اظهار کرد: کرج به عنوان کریدور آسیب های اجتماعی کلانشهرها محسوب می شود که با توجه به آسیب های مختلفی که در شهر کرج است، زندان ها، حاشیه نشینی ها ، وجود محله های کارآماد، فقر و متاسفانه موضوعاتی از این قبیل باعث شده تعداد افراد آسیب دیده اجتماعی آن زیاد باشد.

وی ادامه داد: یکی از این بخش ها کارتن خواب ها هستند که در زمان های مختلف در سطح شهر مشاهده می شود که آثار بسیاربد و روانی را روی شهروندان و کودکان می گذارد و لازم است در این زمینه مدیران ارشد شهری همکاری های لازم انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 93 تاکنون شهرداری کرج به خاطر خلاء که به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی وجود داشت، برای ساماندهی کارتن خواب ها و درراه ماندگان با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرج گرمخانه ایجاد کرد.

نصیری گفت: در سال 94 هم شش ماه فعالیت گرمخانه ها را داشتیم و روزانه بیش از 80 نفر از افراد معتاد و کارتن خواب در این مکان ها پذیرش کردیم.

وی ادامه داد: فعالیت ها و خدمات برای این افراد انجام می شود.

وی اظهار داشت: در نشست امروز درمورد ارزیابی و تبعات فرهنگی و اجتماعی وجود گرمخانه ها نظرات جمع آوری و در تصمیم گیری ها لحاظ می شود.

این نشست با همکاری مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر کرج و مرکز

علمی کاربردای شهرداری کرج و با حضور اساتید دانشگاه برگزارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار