کد خبر: ۲۸۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 31 August 2016


در میزگرد تخصصی بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی گرمخانه از کرج به عنوان کریدور آسیب های اجتماعی یاد شده و بر ضرورت افزایش گرمخانه ها در این کلان‌شهر تاکید شد.

به گزارش مهر، اصغر نصیری، قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج در اولین میزگرد تخصصی بررسی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی گرمخانه که پیش از ظهر چهارشنبه در شورای شهر کرج برگزار شد، با اشاره به ضرورت اقدام در راستای ارتقاء سطح کیفی و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک سازمان بزرگ اجتماعی در تمام امور شهری نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه نخست از شهرداری تهران به عنوان فضایی که گستره زیادی از آسیب های اجتماعی را در خود جای داده، الگوبرداری شد، افزود: مهاجرت های بی رویه و وجود زندان ها، ایجاد مناطق حاشیه نشینی، بی توجهی به برخی اقشار و ایجاد محله های ناکارآمد شهری در سطح شهر سبب شده کرج به عنوان کریدور آسیب های اجتماعی شناخته شود.

نصیری با اشاره به اینکه در نقاط مختلف کرج شاهد وضعیت نامناسب اجتماعی هستیم، تاکید کرد: اقداماتی در مناطق سهرابیه، قسمت هایی از آق تپه، بخش هایی از بافت های فرسوده، محله خط ۴ حصار و محلاتی برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت تا به سایر محلات تسری پیدا نکند.

ضرورت احداث اردوگاه برای متکدیان در کرج

وی بیان کرد: بخش نامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه هایی در مورد ساماندهی متکدیان به عنوان بخشی از آسیب دیدگان اجتماعی وجود دارد که شهرداری را موظف می کند با ایجاد اردوگاه یا تجهیز مراکزی برای ساماندهی این آسیب های اجتماعی اقدام کند.

نصیری با تاکید بر اینکه تماس های مردمی در جمع آوری متکدیان تاثیرگذار بوده است، افزود: با توجه به وجود متکدیان خارجی در سطح شهر، در نهایت با مساعدت دادستان و حمایت مدیریت شهری در مورد جمع آوری و انتقال متکدیان خارجی اقدام کردیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص متکدیان داخلی نیز بهزیستی، کمیته امداد، فنی و حرفه ای و سایر دستگاه ها وظایفی بر عهده دارند اما نتوانسته به تناسب گسترش و افزایش جمعیت، در این زمینه رشد داشته باشند.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه بخش اعظمی از موضوع گرمخانه ها به جمع آوری متکدیان برمی گردد، افزود: در صورت تعطیلی گرمخانه ها، بسیاری از این افراد در خیابان ها سرازیر می شوند.

ضرورت افزایش گرمخانه در سطح شهر کرج

وی با اشاره به اینکه در راستای جمع آوری متکدیان طی سه ماه گذشته، ۵۶ نفر به اردوگاه ماده ۱۶ معرفی شدند، گفت: در میان معتادان و متکدیانی که تجربه کمپ ماده ۱۵ را دارند، ۲۹۱ مرد و ۲۴ زن ایرانی وجود دارد.

نصیری تاکید کرد: بر اساس آزمایشات غربالگری و خوداظهاری تعدادی از معتادان جمع آوری شده در سطح کرج به بیماری های ایدز و هپاتیت مبتلا هستند.

وی به ایجاد نخستین گرمخانه در کرج اشاره کرد که در سال ۹۳ ساخته شده است و گفت: این گرمخانه با ظرفیت ۸۰ نفری ۴ ماه در سال ۹۳ و ۶ ماه در سال ۹۴ ارائه خدمات می کند.

وی با اشاره به اینکه در این گرمخانه ها حمام، محل استراحت و غذا فراهم است، افزود: باید تعداد این گرمخانه ها برای آقایان و بانوان در سطح شهر افزایش یابد.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج ایجاد بازارچه خیریه، مرکز آموزشی برای ارتقا دانش و بازآفرینی این افراد از نظر فیزیکی و اجتماعی را از موارد در دستور کار عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار