یک روانشناس:
یک روانشناس از خانواده‌ها خواست، تا فرزندانشان را در انتخاب لوازم التحریر و دیگر وسایل مورد نیاز درس و مدرسه‌شان همراهی کنند.
کد خبر: ۲۸۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 30 August 2016
دکتر سعید عسگری اظهار کرد: طرح، ‌رنگ و مدل لوازم مورد نیاز درس و مدرسه دانش‌آموزان تاثیر زیادی در روحیه آنها دارد و از نظر روانی و رفتاری می‌تواند کارکردهای مثبت زیادی را در دانش‌آموزان به همراه داشته باشد.

عسگری انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های شاد و پر انرژی را برای لوازم‌التحریر و سایر لوازم مورد نیاز مدرسه دانش‌آموزان توصیه کرد و گفت: رنگ‌های شاد و روشن شادابی و نشاط را برای دانش‌آموزان به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه انتخاب لوازم مدرسه مطابق با سلیقه و خواست دانش‌آموزان را در افزایش قدرت یادگیری و انگیزه آنها در درس خواندن موثر ارزیابی کرد و از خانواده‌ها خواست تا هنگام خرید لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان سلیقه‌ خود دانش‌آموز را هم در نظر داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه وسایل درس و مدرسه دانش‌آموزان متعلق به آنها بوده و قرار است خودشان از آنها استفاده کنند، گفت: والدین باید در انتخاب این لوازم در کنار فرزندانشان بوده و آنها را به سمت انتخاب‌های بهتر سوق دهند.

عسگری با بیان اینکه دانش‌آموزان بلوغ فکری، اخلاقی و اجتماعی لازم را کسب نکرده‌اند، واگذاری حق انتخاب کامل در هر موردی را به آنها توصیه نکرد و گفت: والدین باید در انتخاب‌های فرزندانشان مشارکت داشته باشند، زیرا از نظر روانشناسی افراد تا قبل از رسیدن به سن بلوغ توان انتخاب صحیح ندارند و باید با مشارکت دیگر انتخاب کنند.

عسگری افزود: خانواده ها باید هنگام خرید لوازم التحریر و سایر وسایل مورد نیاز دانش آموزان تا جایی که خواست و سلایق فرزندانشان هنجارهای جامعه و خانواده را به چالش نمی‌کشاند، بر اساس خواست و سلیقه آنها خرید کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه توجه به طرح‌های لوازم مورد نیاز درس و مدرسه دانش‌آموزان را از سوی خانواده‌ها مهم ارزیابی کرد و از آنها خواست در انتخاب لوازم مدرسه به این نکته توجه کنند که ممکن است برخی از طرح و مدل‌های وارداتی با ارزش‌های فرهنگی جامعه ما تناقض داشته باشد و متناسب با وضعیت فرهنگی جامعه ما نباشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از نوشت‌افزارها و دیگر وسایل مدرسه دانش‌آموزان وارداتی هستند، گفت: فراموش نکنیم که ممکن است در پشت پرده برخی از این طرح‌ها و مدل‌ها تبلیغات فرهنگی خاص و ایجاد ذهنیت، تفکر و گرایش به الگوهای خاص مدنظر باشد.

عسگری افزود: خرید لوازمی با طرح‌های متناقض با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه می‌تواند مشکلات تربیتی فراوانی پیش‌روی خانواده‌ها و فرزندانشان قرار دهد، زیرا استفاده از وسایلی که با فرهنگ ما سنخیت ندارد سبب می‌شود تا پذیرش هنجارهای جامعه برای دانش آموز سخت‌تر شده و همین مسئله والدین را در چالش با فرزندانشان قرار خواهد داد.

وی افزود: توصیه می‌شود خانواده‌ها هنگام خرید سلیقه فرزندانشان را مورد توجه قرار داده و در عین حال با دلیل و منطق آنها را از خرید لوازمی با طرح‌های ضدفرهنگی منصرف کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار