مقیمی:
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست وزارت کشور حمایت از فعالیت احزاب در کشور است.
کد خبر: ۲۸۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 29 August 2016
محمدحسین مقیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید خانه احزاب، اظهار کرد: وزارت کشور دولت یازدهم از همان ابتدا بازگشایی خانه احزاب را در دستور کار خود قرار داد و پس از جلسات متعددی که با احزاب برگزار کرد، بالاخره خانه احزاب مجددا بازگشایی شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسات به مشکلات خانه احزاب رسیدگی شد و ما از نظرات فعالان حزبی استفاده کردیم تا دیگر خانه احزاب تعطیل نشود.

مقیمی افزود: پیش از این به دلیل اینکه گاهی تعداد احزاب اصلاح طلب و گاهی تعداد احزاب اصولگرا بیشتر بود، اختلاف ایجاد می شد و مدیریت خانه احزاب در اختیار یک جریان قرار می گرفت اما ما تدبیری اندیشیدیم که همه احزاب از همه گرایش‌ها در مدیریت خانه احزاب مشارکت داشته باشند. سازوکار هم اینگونه طراحی شد که احزاب بر اساس اعلام خود به سه دسته اصلاح طلب، اصولگرا و مستقل و معتدل تقسیم شوند و هر سال یک جناح مدیریت خانه احزاب را بر عهده گیرد و سایر جناح ها سایر مسئولیت ها را عهده دار شوند، به این ترتیب در سال اول اصولگرایان ریاست خانه احزاب را بر عهده گرفتند و در سال دوم هم ریاست به مستقل ها رسید. در این مدت هم یک مورد شکایت از فعالیت خانه احزاب به دست ما نرسید.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه محل خانه احزاب با مذاکره با شهرداری بالاخره تعیین شد و در اختیار احزاب قرار گرفت، گفت: ما هم در وزارت کشور تجهیزات را آماده کردیم و در اختیار خانه احزاب قرار دادیم تا امروز رسما محل خانه احزاب افتتاح شود.

رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از قول‌های رییس جمهور هم راه اندازی خانه احزاب بود، گفت: در اوایل شروع به فعالیت دولت، ما شاهد بر هم خوردن برخی جلسات احزاب بودیم اما امروز همه احزاب شناسنامه دار در کل کشور در حمایت دولت فعالیت های خود را برگزار می کنند. در انتخابات 7 اسفند هم از میان هزاران جلسه سیاسی فقط پنج جلسه به هم خورد و سایر سخنرانی ها به خوبی انجام شد.

وی تاکید کرد: امروز به لحاظ فعالیت سیاسی کشور در شرایط بسیار خوبی است و وظیفه ما هم حمایت از فعالیت های قانونی احزاب است. احزاب هم در انتخابات اردیبهشت 96 باید فعال تر شوند تا شاهد برگزاری یک انتخابات شکوهمند و در شان ملت باشیم که با حضور حداکثری مردم همراه باشد. در انتخابات پیشین شاهد ثبت نام 12 هزار نفر بودیم که یکی از دلایل این تعداد ثبت نام‌ها به میدان آمدن احزاب بود.

مقیمی همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات قبلی همواره مصدوم یا فوتی داشتیم اما انتخابات 7 اسفند با آرامش کامل و حضور حداکثری مردم برگزار شد که حضور احزاب هم در ایجاد این آرامش تاثیرگذار بود.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خانه احزاب یک تشکل صنفی است و راه را برای فعالیت احزاب فراهم می کند. ما هم باید به احزاب کمک کنیم تا بتوانند آنها فعالیت خود را به راحتی انجام دهند. من از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم در لایحه بودجه 96 و حتی اصلاحیه بودجه 95، یارانه احزاب را در نظر بگیرند. البته این یارانه باید به احزابی تعلق بگیرد که در سراسر سال فعال هستند زیرا برخی احزاب فقط در زمان انتخابات فعالیت دارند و فعالیت برخی احزاب هم بسیار اندک است.

وی تاکید کرد: سعی ما در وزارت کشور این است که از خانه احزاب پشتیبانی کنیم. ما از نمایندگان مجلس هم می خواهیم تا به کمک خانه احزاب بیایند و مشکلات آنها را حل کنند. البته تمام اموری که خود خانه احزاب می تواند انجام بدهد را در اختیار این تشکل صنفی قرار می دهیم و نقش ما فقط حمایتی و پشتیبانی خواهد بود.

مقیمی در پایان گفت: امروز خانه احزاب در خراسان رضوی هم به صورت آزمایشی افتتاح شد و کمک می‌کنیم که خانه احزاب در سایر استان‌ها هم تشکیل شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار