فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر اینکه اولویت مدیران اجرایی شهرستان ملایر بحث تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی برای جوانان است، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در ابتدای سال در استانداری تشکیل و برنامه‌ها و اهدافی برای آن درنظر گرفته شد.
کد خبر: ۲۸۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 29 August 2016
 منطقه همدان، عبدالعظیم رضایی دوشنبه 8 شهریورماه در شورای اداری شهرستان ملایر، افزود: در سطح شهرستان ملایر امسال 33 واحد تولیدی و صنعتی به ستاد تسهیل استان معرفی شدند و تعدادی از کارخانه‌های تعطیل با رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند.

وی از آغاز به فعالیت مجدد کارخانه تولید آرد ملایر پس از 4 سال رکود خبرداد و افزود: این کارخانه برای 25 نفر به طور مستقیم و برای 15 نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.

رضایی با بیان اینکه در سفر معاون رئیس جمهور بحث ثبت جهانی شدن ملایر به عنوان شهر انگور و معرفی ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت کشور را خواستار شدیم، ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت بی‌نظیری چون بزرگترین سد آبی استان، وجود صنایع دستی فراوان و محصولات کشاورزی  قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: باید با مدیریت و هماهنگی مسئولان در زمینه صنعتی شدن و تجاری‌سازی قابلیت‌های صنایع دستی و محصولان کشاورزی ملایر گام برداریم.

فرماندار ملایر با بیان اینکه شاه بیت اصلی در برنامه ششم توسعه کشور، توسعه اقتصادی است، عنوان کرد: باید با مدیریت جهادی بحث "اقتصاد مقاومتی" را به مرحله اقدام و عمل رساند.

وی خاطرنشان کرد: بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 22 بهمن‌ماه سال 92 در قالب 24 بند توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و همواره این مقوله مورد تأکید مسئولان نظام و دولت‌ها بوده و هست.

رضایی داشتن و روابط خوب و تعامل سازنده با دیگر کشورها و بهره‌گیری از کلیه امکانات و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق این مهم ضروری و اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه در عرصه داخلی باید در جلب اعتماد و جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از ایده‌های نو گام‌ها محکمی برداریم، خواستار تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با عضویت کلیه ادارات زیر نظر معاون عمرانی فرماندرای ملایر شد و تأکید کرد: مسئولان نقطه نظراتی خود را پیرامون راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در داخل اداره و در سطح شهرستان به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه ملایر دارای پتانسیل‌های قابل توجهی است و زیرساخت‌های لازم جهت توسعه در آن فراهم شده است، اظهار کرد: ادارات باید هماهنگ با سیاست‌های دولت گام بردارند و خود را محدود به یکسری کارهای روتین معمول نکنند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی، دورن‌زا بودن آن است، بر لزوم احیای صنایع و واحدهای تولید ملایر و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تأکید نکرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار