آیت الله هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ایران کشوری پیشرفته و صاحب علم است، گفت: در حال حاضر از خیلی جهات روی ایران در سطح بین المللی حساب باز می کنند چون در شرایطی که کشورهای همسایه هر روز دچار درگیری، ترور و خونریزی هستند، ایران به لطف مردمش امن است.
کد خبر: ۲۸۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 29 August 2016
به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز پس از افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، در مراسمی که با حضور مسئولان و مدیران ستادی سازمان مرکزی و همچنین رئیس، معاونان و اعضای هیأت علمی واحد دماوند برگزار شد، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع آنان، گفت: اولین بخشهای این دانشگاه را به اتفاق آیت الله جوادی آملی افتتاح کردیم که وجود ایشان در این شهر باعث خیر و برکت برای مردم شهرستان و به خصوص دانشگاه شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، لطف خدا بوده است، گفت: زمانی که فکر ایجاد دانشگاهی غیردولتی و مردمی به ذهنمان خطور کرد، دانشگاه‌های معتبر و دولتی داشتیم، اما جوابگوی نیاز متقاضیان نبود و از طرفی اکثر دانشگاه ها در پایتخت متمرکز شده بودند.

هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه محرومیت از تحصیل  در نظامی اسلامی که اولین آیات آسمانی آن بر قلم و یادگیری تأکید دارد، زیبنده نیست، گفت: ما نمی توانستیم در شرایطی که هر روز به سیل علاقه مندان به تحصیلات عالی افزوده می شد و از طرفی هم یادگیری علم و دانش از تأکیدات دین مبین اسلام است، نسبت به این امر بی تفاوت باشیم.  

وی به پشتیبانی و کمک یک میلیون تومانی حضرت امام(ره) اشاره و تصریح کرد: وقتی که امام راحل با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی موافقت و به ان کمک مالی ومعنوی کردند، طلسم شکسته  و مسیر ایجاد، توسعه و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی تا حدودی هموار شد.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، گفت: این سیاست دانشگاه سبب شده است تا دانشجویان در محل زندگی خود تحصیل کنند و این امر از بروز بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می کند و سبب بالا رفتن سطح فکری جامعه، توسعه، رونق و آبادانی شهرها می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد عدالت اجتماعی را از مزایای گسترش واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور دانست و گفت: انگلستان که کشوری پیشتاز در عرصه دانشگاهی است، به فکر افتاده تا دانشگاه‌هایش را همانند دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشورش پخش کند و از این موضوع که چرا اکثر دانشگاه ها در یک جا متمرکز است، ناراحت می باشد.     

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به افتتاح 15 هزار مترمربع پروژه های عمرانی واحد دماوند، گفت: این موضوع بیانگر این است که مردم  به تحصیل تکمیلی علاقه مند هستند و آمادگی پرداخت هزینه تحصیلشان را دارند.

وی با بیان اینکه  دانشگاه  آزاد اسلامی دارای 80 هزار نیروی علمی، 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه است، گفت: از لحاظ رشد علمی و توسعه انسانی که مهمترین بخش توسعه است، هیچ کمبودی نداریم.

هاشمی رفسنجانی، همچنین به تمایل کشورهای خارجی برای ایجاد شعبه ای از دانشگاه آزاد اسلامی در کشورشان  اشاره و تصریح کرد: درخواست های زیادی برای تأسیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز داشته ایم که در حال بررسی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه براساس سند چشم‌‌انداز 20 ساله، توسعه کشور باید دانش بنیان باشد، گفت: ما پیش از این یا تقلید می کردیم یا شبیه سازی داشتیم، اما امروز راه توسعه واقعی که دانش محور است، توسط دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، هموار شده است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین به پیشرفت صنعت ایتر در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: صنعت ایتر عالی‌ترین صنعت دنیاست که از آب دریا همانند خورشید، انرژی  تولید می کند و به دانشگاه آزاد اسلامی این امتیاز را دادند که جز هفت کشور پیشتاز این صنعت در دنیا باشد.

وی با تأکید بر اینکه ایران کشوری پیشرفته و صاحب علم است، گفت: در حال حاضر از خیلی جهات روی ایران در سطح بین المللی حساب باز می کنند. چون در شرایطی که کشورهای همسایه هر روز دچار درگیری، ترور و خونریزی هستند،  ایران به لطف مردمش امن است.

هاشمی رفسنجانی، به برداشته شدن تحریم ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با رفع تحریم ها مسیر توسعه و پیشرفت هموار شده است و تیم مذاکره کننده ایران  نشان داد که قدرت زیادی در مذاکرات بین المللی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: امیدوارم در دوره ی بعدی دولت  دکتر روحانی ، قدم های بسیار بلندی برداریم  و ایران را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد، برسانیم.

وی در پایان سخنانشان تأکید کرد: قدرت های مستکبر دنیا تصمیم داشتند نگذارند انقلاب اسلامی پا بگیرد، اما مردم فداکار داوطلبانه و به منظور انجام وظیفه، در جنگ تحمیلی شرکت کردند و حق زیادی به گردن ما دارند و نباید شهدا، مفقودان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران را فراموش کنیم و احترام آنها بر ما واجب است.

در ابتدای مراسم، صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این واحد پرداخت و گفت: واحد دماوند دارای 7500 دانشجو، 58 کارگاه فنی در سطح پیشرفته، 40 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، 22 رشته تحصیل در مقطع ارشد، 8 رشته در مقطع دکتری و 110 عضو هیأت علمی دارد.

وی همچنین خواستار راه اندازی چند رشته در مقطع دکترا و پژوهشگاه تحقیقاتی شد.

در ادامه حجت الاسلام علاءالدینی، امام جمعه دماوند نیز از تلاش های آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در ارتباط با هدایت نسل جوان و بصیرت افزایی قدردانی کرد.

ناصر محمودی فرد، فرماندار دماوند نیز گفت: مبارزه با روند فزاینده تخریب محیط زیست و ساخت و سازهای غیرقانونی، تکمیل پروژه های نیمه کاره، فرصت سازی برای توسعه متوازن شهرستان و اختصاص اعتبارات مناسب به روستاها از اهم اقدامات صورت گرفته است.

افشاری از اساتید دانشگاه نیز با ابلاغ سلام اساتید واحد دماوند گفت: مسیررشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی دماوند بدون پشتوانه فکری و معنوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی میسر نخواهد بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار