مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران پر شده است.
کد خبر: ۲۸۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 29 August 2016
«جهانگیر شاه‌مرادی» اظهار کرد: هم سرمایه‌گذران داخلی و هم سرمایه‌گذاران خارجی تمایل بسیاری برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان دارند، اما متأسفانه ظرفیت این شهرک‌ها برای واگذاری زمین به این افراد پرشده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که زمین مناسب در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار نگیرد امکان ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان منتفی است.

شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیشتر زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان یا واگذار شده‌اند یا دارای مالک هستند و همین امر حق انتخاب سرمایه‌گذاران برای انتخاب زمین را محدود کرده است.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل قرار بود وزارت جهاد کشاورزی بخشی از زمین‌های استان که امکان کشاورزی در آن‌ها وجود ندارد را در اختیار وزارت صنعت معدن قرار دهد تا در آن‌ها شهرک‌ها و واحدهای صنعتی ایجاد شود اما این امر تاکنون محقق نشده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ایجاد شهرک‌های صنعتی لازم نیست از زمین‌های درجه یک و دو استفاده شود بلکه هدف استفاده از زمین‌هایی است که کابردی ندارند و بلااستفاده باقی مانده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان توضیح داد: هرچند ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها در این زمین‌ها به‌علت نام مرغوب بودن سخت و زمان‌بر است اما گویا چاره‌ای جز این وجود ندارد.

شاه‌مرادی اظهار کرد: البرز به‌علت جاذبه‌ها و موقعیت خاص جغرافیایی که دارد بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک حضور این سرمایه‌گذاران باعث رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولان باید همکاری‌های لازم را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در استان انجام دهند تا بتوانیم این سرمایه‌گذاران را در استان نگه داریم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار