تابناک تهران - اپیدمی مشکلات مالی و منبع کسب درآمد نه تنها برای شهروندان است که حالا چند سالی است به شهرداری ها هم رسیده، البته نه همه ی شهرداری ها، آنهایی که در شهرهای بزرگ هستند مثل پایتخت، منبع درآمدهای زیادی دارند اما شهرهایی که کاربری زراعی دارند و فاقد صنعت هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند.
کد خبر: ۲۸۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 29 August 2016
بحران... کلمه ی آشنای این روزها...
 
بحران بیکاری، مسکن، تورم، اعتیاد و بحران مالی.... اپیدمی مشکلات مالی و منبع کسب درآمد نه تنها برای شهروندان است  که حالا چند سالی است به شهرداری ها هم رسیده، البته نه همه ی شهرداری ها، آنهایی که در شهرهای بزرگ هستند مثل پایتخت، منبع درآمدهای زیادی دارند اما شهرهایی که کاربری زراعی دارند و فاقد صنعت هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکنند چرا که شهرداری هیچ منبع درآمدی از کشاورزی ندارند. مثل شهر آبسرد....
 
طباطبایی، شهردار آبسرد، در این باره میگوید: "از سال 93 که  سیاست دولت مقابله با ساخت و سازها در حریم کشاورزی بود به کمیسیون های ماده 100 که وظیفه رسیدگی به این پرونده ها و اعمال جریمه را داشتند ابلاغ شد دیگر به هیچ پرونده ی حریمی رسیدگی نشود مگر با نظریه جهاد و برای تخریب، از بعد از این قانون شهرداری هایی نظیر آبسرد که فاقد صنعت هستند با بحران های جدی مالی روبرو شدند."
 قانونی سودآور برای بی قانون ها
وقتی حرف از مشکلات مالی باشد خیلی مسائل درگیرش میشود از تأمین حقوق پرسنل گرفته تا انجام پروژه های عمرانی و اخلال در انجام امور شهری که نه تنها شهرداران را در شرایط سخت قرار می دهد که نتیجه اش امکانات کم برای شهروندان می شود، هرچند طباطبایی با وجود این مشکلات نوید راه اندازی مجموعه بزرگ ورزشی تفریحی و توسعه بوستان غدیر آبسرد را داد. اما این بحران هم چنان ادامه دارد...
 
در حال حاضر تعداد قابل توجهی ساخت و سازهایی وجود دارد که چندین سال قبل از این قانون ساخته شده و کمیسیون ماده 100 هنوز هم به آنها رسیدگی نکرده، و به نوعی این ساخت و سازها هم مشمول قانون جدید شدند و تنها سازندگان و مالکان این ساختمان ها هستند که هم تخلف کردند و هم از این قانون سود بردند و حالا با انفعال کمیسیون ماده 100 در این زمینه نه جریمه ای پرداخت میکنند و نه سازه هایشان تخریب میشود. در حقیقت این قانون برای بی قانون ها سودآور شده...
 
شهردار آبسرد طی پیشنهادی گفت: "با توجه به عدم پاسخگویی جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری این زمین ها، کمیسیون های ماده 100 اجازه پیدا کنند طی ضوابطی به این پرونده ها رسیدگی کرده تا شهرداری ها بتوانند از این طریق  نقدینگی را وارد چرخه مالی کنند."
طباطبایی افزود: " البته این منابع نباید در شهرداری ها صرف امور جاری شده بلکه باید تبدیل به درآمد پایدار شود یعنی راه اندازی بنگاه های اقتصادی  مثل ساختمان های اداری و تجاری، ورزشگاه ها و فضاهای عمومی که به روند خودکفایی شهرداری ها کمک کنند."
 
به نوعی این پیشنهاد بهترین راه برای استقلال مالی شهرداری هایی نظیر آبسرد است که فاقد صنعت هستند و درآمد ثابتی ندارند.  اما اجرای این برنامه نیازمند همکاری بیشتر استانداری تهران، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری هاست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
بله، واقعا اقاي شهر دار ابسرد درست ميگن،
چند سال است كه شوراي عالي شهر سازي قرار شده يك تصميم بگيره وتكليف ابسرد ،مشخص بشه، مردم طبقه متوسط تمام سرمايه هاشون را در اين شهر بردن و منتظر پاسخگويي مسئولان هستن ، تا ابد بايد منتظر بمانند؟؟؟؟؟؟
اگر قرار بود كه كشاورزي باشه خيلي زودتر از اينها بايد از اين وضع جلو گيري ميكردن، همين الان هم ميتونن از تقصيم شدن كوهاي كيلان جلوگيري كنند ،كه هر روز شاهد تفكيك شدن اين اراضي هستيم،
مثل اينكه سكوت كردن منافعش بيشتره!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار