رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حشرات سفید بالک که در آخر تابستان در برخی مناطق دیده می شوند، هیچ مشکل بهداشتی و بیماری زایی ندارند و فقط می توانند موجب تحریک مخاط بینی و چشم شوند.
کد خبر: ۲۸۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 29 August 2016
خسرو صادق نیت افزود: سفید بالک ها حشراتی هستند که معمولا در اواخر تابستان در برخی شهرها مانند تهران دیده می شوند، این حشرات عامل انتقال هیچ بیماری نیستند و خطری برای سلامت افراد محسوب نمی شوند.
وی ادامه داد: فقط ممکن است، ورود این حشرات به مخاط بینی یا چشم، تحریک کننده و آزار دهنده باشد که بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل استفاده از ماسک های ساده کاغذی یا پارچه ای است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: استفاده از این ماسک های ساده برای جلوگیری از ورود این حشرات به دستگاه تنفسی فوقانی و مخاط بینی و چشم در بیشتر افراد کفایت می کند و نیاز به اقدام خاص دیگری نیست اما اگر این مشکل و تحریک، زیاد باشد، استفاده از سرم شست و شوی مخاط بینی نیز توصیه می شود.
صادق نیت در پاسخ به پرسشی درباره منشا این حشرات گفت:سازمان محیط زیست و شهرداری باید در این مورد پاسخگو باشد، البته شهرداری تهران، امسال اقدامات موثرتری نسبت به سال گذشته برای کنترل و کاهش این حشرات انجام داده و به همین علت در سال جاری میزان این حشرات در شهر تهران کمتر شده است.
مگس سفید یا سفیدبالک، حشره کوچکی است که سطح بدن و بال آن با پودر سفید رنگی پوشیده شده است و ورود آن به بینی، چشم یا دهان می تواند تحریک کننده، حساسیت زا و آزاردهنده باشد و باعث آبریزش چشم، عطسه یا سرفه شود.
این حشره از حدود سال 1392 در شهر تهران دیده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
چون بیماری زا نیستن لابدباید باشن دیگه اخه این چه حرفیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار