کمالوندی:
سخنگوی سازمان انرژی اتمی عصر یک‌شنبه در کنفرانس خبری به مناسبت هفته دولت در محل این سازمان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۲۸۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 28 August 2016
بهروز کمالوندی، در ابتدای این نشست به تشریح فعالیت‌های هسته‌ای در یک سال گذشته پرداخت و درباره فعالیت نیروگاه بوشهر تاکنون گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه تاکنون ۲۷ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است و توانستیم از تولید ۱۵.۷ میلیون تن آلاینده‌ جلوگیری کنیم. هم‌چنین این نیروگاه تاکنون ۱۷ میلیون کیلو وات ساعت برق تولید کرده است.

او از سفر و شرکت رییس سازمان انرژی اتمی در شصتمین کنفراس سالانه عمومی آژانس که در حاشیه نشست بعدی شورای حکام برگزار می‌شود خبر داد.

کمالوندی هم‌چنین اظهار کرد که طرح مقابله با سرطان با استفاده از پرتو درمانی (PACT) امسال در آژانس به عنوان طرح نمونه معرفی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی د پاسخ به ایسنا درباره زمان کلنگ‌زنی دو واحد نیروگاه هسته‌ای جدید با مشارکت روس‌ها بدون اعلام زمانی مشخص اظهار کرد که "برای تکمیل مذاکرات مربوط به دو واحد نیروگاهی جدید با دستور مساعد رییس‌جمهور تامین مالی آن انجام شد و مساله مالی این نیروگاه‌ها حل شد و طی چند هفته آینده تلاش می‌کنیم مذاکرات نهایی را انجام دهیم و تاریخی را به‌زودی برای شروع ساخت این نیروگاه‌ها اعلام کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار