مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران گفت:‌نوسازی کابل‌های زیر سطحی شبکه برق و پست‌های توزیع برق باید هر چه سریعتر در سطح شهر تهران صورت گیرد و این امر مستلزم مساعدت و یاری مدیریت شهری است.
کد خبر: ۲۸۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 28 August 2016
غلامرضا خوش‌خلق در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا در حالی آغاز شد که مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران میهمان این جلسه شورا بود. مشکلات برق منطقه‌ای در توزیع برق، مشکلات حفاری و ارائه پیشنهادات لازم برای بهبود خدمت رسانی از جمله محورهای مطرح شده از سوی خوش خلق بود.

خوش خلق در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیشینه شرکت برق منطقه ای، گفت: شرکت برق منطقه‌ای یکی از اولین شرکت های دولتی بوده که در سال 1315 تشکیل شده اما ساختار فعلی این شرکت ، بازمانده از دهه چهل است.

پست‌های توزیع برق تهران نیاز به بازسازی فوری دارند
وی سپس توضیحاتی در خصوص نحوه چگونگی خدمت رسانی و توزیع برق داد که از مهمترین اقدامات این شرکت می‌توان به اصلاح سیستم کولینگ ترانس‌های پست‌های برق اشاره کرد که موجب عدم خاموشی در شهر تهران شده است.

خوش خلق با ابراز نگرانی از رشد مصرف برق در سال 95 افزود: در سال 95 نسبت به سال 94 ، 6.2 درصد افزایش رشد مصرف داشتیم در حالی که این رقم در سال 94 نسبت به سال 93 ، 1.5 درصد بوده است. از اینرو باید در الگوی مصرف برق اصلاحات جدی صورت گیرد.

برای نوسازی کابل‌های فرسوده شبکه برق نیازمند مساعدت شهرداری هستیم
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شرکت برق منطقه‌ای که نیازمند مساعدت شهرداری است اشاره کرد و گفت: نوسازی و بهسازی پست‌های توزیع برق در شهر تهران یک امر اجتناب ناپذیر است چرا که برخی از این پست‌های برق سال‌های زیادی از زمان احداثشان می‌گذرد و باید هر چه سریعتر نوسازی شوند، نظیر پست خیام یا پست پارک لاله از اینرو از شهرداری انتظار داریم با در اختیار قرار دادن زمین بتوانیم این پست‌ها را نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این برخی پست‌ها در تلاقی با خطوط مترو هستند و عدم نوسازی این پست‌ها موجب اختلال در خدمت رسانی مترو خواهد شد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران یاد آور شد: نوسازی کابل‌های زیر سطحی شبکه برق نیز یکی دیگر از الزامات این شرکت است که باید هر چه سریعتر نسبت به آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 1500 کیلومتر کابل فرسوده در فضای زیر سطحی تهران داریم که باید هر چه سریعتر نوسازی شوند و مشکلی که وجود دارد در موضوع حفاری‌ها است چرا که شهرداری و متعاقب آن پلیس راهور در دادن مجوز های لازم زمان زیادی از ما تلف می‌کنند و این امر موجب می‌شود برخی شبکه‌ها را از مدار خارج کنیم. از اینرو انتظار ما این است که مدیریت شهری همکاری‌ها و مساعدت‌های لازم را در این زمینه به کار گیرد.

خوش خلق با بیان اینکه آینده برق تهران نگران کننده است ،گفت: اگر این کابل‌ها و پست‌های برق هر چه سریعتر نوسازی نشوند آینده برق تهران نگران کننده خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تجاوز به حریم خطوط انتقال برق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی مناطق و محدوده‌ها مجوز ساخت در حریم خطوط انتقال برق صادر می‌شود که هم برای شهروندان و هم برای مراکز پست‌ها مشکل ایجاد می‌کند و باید برای این امر چاره اندیشی شود.

خوش خلق همچنین خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما عدم وجود نقشه‌های تفصیلی زیر سطحی است که باید هر چه سریعتر نسبت به تهیه آن اقدام شود. وجود این نقشه می تواند برای 50 سال آینده نیز به کار آید .

ساخت و سازهای زیاد منطقه 22 امکان تامین برق را می‌گیرد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای در ادامه با اشاره به مشکلات شرکت برق در منطقه 22 گفت: در حال حاضر ساخت و سازهای زیادی در منطقه 22 انجام می‌شود و و این در حالی است که ما نه امکان تامین برق برای این منطقه داریم و نه زمین برای احداث پست توزیع برق از اینرو می‌طلبد شهرداری زمینی در اختیار شرکت برق منطقه ای قرار دهد تا بتوانیم پست توزیع جدیدی برای این منطقه احداث کنیم.

لزوم ایجاد کانال تاسیسات مشترک شهری
خوش خلق همچنین با اشاره به لزوم تحقق مدیریت یکپارچه شهری و نیز ایجاد کانال های تاسیسات مشترک شهری گفت : یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی تحقق مدیریت یکپارچه است چرا که از خیلی موازی کاری ها و نیز هزینه ها جلوگیری می کند . همچنین نبود کانال تاسیسات مشترک شهری موجب شده در بسیاری مناطق با مشکل مواجه شویم.
وی در ادامه افزود: ارتباط بین مناطق مخابراتی یکی از دلایلی است که ما نسبت به ایجاد فیبرهای نوری در خطوط انتقال برق اقدام کردیم.

خوش خلق در ادامه خواستار شد در ایام نوروز در شهر تهران اجازه حفاری به شرکت برق منطقه‌ای داده شود چرا که بهترین زمان برای کارهای عمرانی در شهر تهران همین ایام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار