معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از اتمام مرمت دیوار کتابخانه ملی خبر داد و گفت: دیوار کتابخانه ملی، که تصویری از کتاب‌های معروف ایرانی بود از سوی سازمان مرمت و بهسازی شد.
کد خبر: ۲۸۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 28 August 2016
سیدمجتبی موسوی با اشاره به اینکه طرح روی جداره اتوبان حقانی قبل از ورودی کتابخانه ملی توسط شهرداری منطقه 3 اجرا شده بود که داری اشکالاتی بود، ادامه داد: این ایرادها شامل اشتباهات املایی و عناوین و نویسندگان کتاب بود که در طرح جدید رفع شد.

موسوی با بیان اینکه ایرادها در شبکه‌های اجتماعی مطرح و از سوی کتابخانه ملی نیز به آن‌ها اشاره شده بود، افزود: یکی از اشکالات وارد به طرح قبلی تناسب نداشتن بعضی از عناوین و ضخامت کتابها بود. به عنوان مثال کتاب رباعیات خیام که یک کتاب کم حجم بود با جلدی ضخیم در طرح نشان داده شده بود که اشتباه فاحشی محسوب می‌شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه کار مرمت دیوار توسط یک تیم هنری ویژه صورت گرفت، گفت: اطلاعات مربوط به کتاب‌ها و اصلاحات صورت‌گرفته در آن‌ها نیز توسط یکی از کارشناسان کتابخانه ملی انجام شده است. در حقیقت این کارشناس از سوی کتابخانه ملی معرفی شده تا به لحاظ محتوایی کتاب‌ها را مورد بازنگری قرار دهد و اصلاح کند.

به گفته موسوی، کار مرمت این دیوار در کمتر از یک ماه به پایان رسید و علاوه بر اصلاحات محتوایی، شست‌وشوی کامل دیوار و ساماندهی بصری آن نیز انجام شده است.

بر اساس این خبر، جنس این دیوار از فایبرگلاس و منقش به تصاویر جلد کتاب‌های معروف ایرانی است و با توجه به فضای باز، در مقابل تغییرات جوی و باد و باران مقاوم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار